Kapsch zvítězil se svým mýtem v otevřeném výběrovém řízení v Bulharsku

11.10.2017 14:31 | Zprávy

Kapsch právě nyní zvítězil se svým mýtem v otevřeném výběrovém řízení v Bulharsku; u nás v podobném, ale utajovaném tendru přibývají jen spekulace a hrozí, že dojde k dalšímu zpoždění.

Kapsch zvítězil se svým mýtem v otevřeném výběrovém řízení v Bulharsku
Foto: Kapsch
Popisek: Kapsch

Právě probíhající mýtný tendr měl být podle četných prohlášení politiků i ministra dopravy maximálně transparentní. Namísto toho se ministerstvo odvolalo na novelizovaný zákon o veřejných zakázkách a vede tendr naprosto utajeně. Ministr dokonce odmítl při otevření obálek prvního kvalifikačního kola zveřejnit, kdo se vlastně do tendru přihlásil. Momentálně probíhá kabinetní posuzování referencí jednotlivých uchazečů v útrobách ministerstva. To dokonce z tohoto odborného procesu eliminovalo svého poradce, firmu Deloitte, která je najatým a dobře placeným poradcem pro toto výběrové řízení. Ministerstvo sice slíbilo, že kvalifikační kolo skončí do měsíce, tedy do 24. 9. 2017, a řekne, kdo postupuje do druhého kola, to se ale nestalo. Prověření kvalifikace uchazečů o miliardovou zakázku na mýtný systém bude pokračovat i v říjnu. Ministerstvo dopravy totiž muselo třem ze čtyř účastníků soutěže (kromě Kapsche) poslat doplňující dotazy. To, že je tento proces utajený, vyvolává oprávněné obavy, zda nedochází k nějakým nekalostem s cílem udržet konkrétní uchazeče v tendru za každou cenu. „Nás k doplnění informací ohledně prokázání kvalifikace nikdo nevyzval. Reference firmy Kapsch jsou více než dostatečné a rozsáhlé, s přihlédnutím k ostatním přihlášeným máme jednoznačně nejlepší kvalifikaci v oblasti mýta. V Česku se do tendru kromě nás přihlásily jen malé firmy, jež za sebou mají většinou jen jeden lokální, pouze satelitní projekt, což může vést k potížím při prokazování požadovaných referencí,“ říká Karel Feix, šéf tuzemského Kapsche. „Doufáme, že to doplňování referencí ze strany konkurence probíhá v souladu se zákonem. Při netransparentnosti celého procesu výběrového řízení to jistě může u někoho vyvolávat úvahy o snaze udržet v soutěži některé konkrétní firmy,“ doplňuje Karel Feix z Kapsche. Netransparentnost výběrového řízení kritizují i dopravní odborníci, nicméně vyhovuje ministerstvu, protože tím eliminuje průběžné stížnosti uchazečů. Otevřenost přitom zajišťuje ve kvalifikačním kole nejen dohled veřejnosti, ale i kontrolu uchazečů mezi sebou. 

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: pas

Co se tak nejednou stalo, že jste se musel omluvit s bezpečnostního výboru?

Na kterém se shodou okolností měla projednávat bitcoinová kauza a měly na něm být zveřejněny posudky a notářský zápis, což se nemohlo stát, protože pro neúčast vládních senátorů se vůbec neuskutečnil? Jak vám pak máme věřit, že to opravdu bude řádně projednáno, když to není poprvé, co jsou třeba sen...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jak se množí liberálové?

21:17 Jak se množí liberálové?

KOMENTÁŘ KARLA ŠEBESTY Nebude se množit, to je jenom dobře. Podobné reakce se nacházejí u mnoha vide…