Ve svém komentáři Oto Klempíř upozorňuje na rostoucí nespokojenost lidí s povinnými poplatky za veřejnoprávní média. Připomíná, že mnoho občanů musí platit České televizi a Českému rozhlasu i v případě, že je vůbec nesledují, a přesto nemají žádnou možnost ovlivnit jejich obsah. Podle Klempíře je tento vztah mezi divákem a poskytovatelem služeb „mírně řečeno toxický“ a měl by se rychle změnit.
Klempíř vyzývá, aby se veřejnoprávní média po volbách zodpovědně připravila na nové výzvy a proměny, které současná doba přináší. Podle něj by měly Česká televize i Český rozhlas jasně představit svou vizi rozvoje a nabídnout vyvážený program pro všechny skupiny diváků a posluchačů. „A také s námi diváky a posluchači slušně komunikovat,“ dodává Klempíř.
Zároveň by měla prokázat, že miliardové rozpočty budou využívány efektivně, kreativně a s rozvahou – po vzoru britské BBC. Klade také důraz na to, že přechod k plně online modelu je dnes nezbytný krok.
„Jde o jediný možný recept, jak odolat tlakům na politicky vynucené sloučení, stejně jako musí celá česká kultura čelit dlouhodobému a zhoubnému podfinancování,“ zdůrazňuje. „My diváci, posluchači a milovníci kultury nesmíme státu dovolit, aby byl sponzorem aktivismu,“ pokračuje s tím, že podpora umění má být přece založena na kvalitě, profesionalitě a společenském přínosu.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Natálie Brožovská



