„Máme zaevidováno asi 6 500 úseků, v rámci kterých sledujeme stav. Některé jsou opravené, některé vyžadují opravu. V tuto chvíli evidujeme opravenost za celé fungování projektu zhruba 44 %,“ sdělil ve speciálním vysílání Českého rozhlasu Petr Čaník ze serveru Výmoly.cz. „Zima letos nebyla přívětivá, evidujeme tedy nárůst počtu výtluků. Nejvíce jich evidujeme v Praze a ve středních Čechách,“ sdělil.
„Kontrola stavu komunikace je nedílnou součástí výkonu služby. Policisté za celý rok nahlásili více než 15 tisíc závad správcům komunikace,“ řekl ředitel dopravní policie Tomáš Lerch. „Stav komunikace ovlivňuje bezpečnost. Vždy se ale také bere i to, zda řidič mohl závadu předpokládat,“ dodal Lerch. Při každé smrtelné nehodě policie podle něj také posuzuje stav komunikace, zda nebyl příčinou nehody.
„My máme k dispozici téměř 30 miliard korun na období od roku 2014 do roku 2023,“ zmínila ministryně Šlechtová. Žadatelem o tyto prostředky jsou podle ní pouze kraje a jimi zřizované organizace. „Kraje však nečerpají. Nebudou-li kraje tyto evropské prostředky čerpat, převedu je na hospice a jiné projekty,“ řekla Šlechtová s tím, že krajům dává nůž na krk. Jak však dodala, peníze nesměřují na záplatování silnic. Na její slova pak reagoval ústecký hejtman Oldřich Bubeníček (KSČM). „On je třeba jiný pohled z Prahy, že nečerpají, a pohled z krajů. Je důležité, na co se přesně může čerpat,“ zmínil.
„Já jsem neprohrál, prohráli bohužel hejtmani a krajské silnice. Mně je to líto,“ řekl k tomu, že do oprav silnic půjdou pouhé tři miliardy korun, ministr dopravy Dan Ťok. On sám požadoval o miliardu více, se svým požadavkem však neuspěl.
autor: vef