Bývalý ministr životního prostředí nyní šéfuje jen před týdnem zřízené komisi hl. m. Prahy pro udržitelnou energii a klima. Podle něho běžná auta budou muset z Prahy zmizet. „Jsme v roce 2019 a podívejte se na trend automobilek – i Škoda Auto směřuje k elektromobilitě… Když si firmy, které kupují nová auta co čtyři roky, nebo domácnosti, které to dělají co 10–14 let, pořídí elektromobil, tak taky získají řadu zvýhodnění a ekonomických nástrojů. Ty budou motivovat i ty, kteří sem dojíždějí, aby šli ekologickou cestou,“ dodává Bursík.
Motivací je prý celá řada. Připomíná například inspirativní Londýn, který má už řadu let mýtné. Dochází k přesunu dopravy lidí z osobních aut na dopravu sdílenou. „Teď uvažují i o převzetí švédského modelu, který mýtné nastavuje dynamicky a rozkládá ranní a odpolední dopravní špičky. Je to propojeno i se zaměstnavateli, kteří adaptují začátek (a konec) pracovní doby, tak aby se všichni dostali efektivně do práce a netvořily se kolony,“ popisuje Bursík.
V praxi by to pak podle něho vypadalo tak, že by město regulovalo a zpoplatnilo vjezd do centra pro spalovací motory. „U elektromobilů by asi zpočátku stejně jako v Londýně poplatek nebyl. To totiž pak motivuje byznys k rychlejší výměně své automobilové flotily,“ přibližuje s tím, že si je vědom toho, že to bude citlivé téma směřované nejdřív k podnikatelům a až pak k fyzickým osobám.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: sla