ŘSD v rámci změn například omezí outsorcing a bude větší množství úkolů zvládat vlastními silami. Nejdříve by měly do nového subjektu být převedeny provoz a údržba, protože v případě těchto složek má být převod nejjednodušší. Investiční a majetkosprávní činnost se do nové společnosti začlení až po převodu provozu a údržby, plánuje ministerstvo.
Materiál, podle kterého chce resort ŘSD transformovat, je nyní v meziresortním připomínkovém řízení. Ještě letos by jej měla projednat vláda, a pokud záměr schválí, začalo by se s převodem zaměstnanců a majetku od května příštího roku. Ministerstvo předpokládá, že od roku 2016 by se mohlo začít diskutovat o další proměně ŘSD, tentokráte na akciovou společnost.
Změna na státní podnik ŘSD umožní čerpat prostředky i z jiných zdrojů, než jen ze státního rozpočtu. ŘSD by tak do budoucna mohlo část svých aktivit financovat prostřednictvím úvěrů. To ale v minulosti kritizoval například plzeňský hejtman a stínový ministr dopravy za ČSSD Milan Chovanec. Ten se obává, že cílem transformace je vyvést majetek v podobě silniční infrastruktury do státního podniku, případně akciové společnosti, a zatížit ho dluhy.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jav, čtk