Ministr Jurečka utrácí, až se pole zelenají: Za studii akvakultury dal skoro milion, za vlastní PR poradenství dalších 1,5 milionu

28.12.2016 14:08

Ambiciózní ministr zemědělství a 1. místopředseda KDU-ČSL Marian Jurečka přemýšlí o kandidatuře na předsedu KDU-ČSL. Rozhodne se během vánočních svátků, svoji případnou kandidaturu sdělí v lednu. K vedení lidovecké strany, která se aktuálně potácí na hranici volitelnosti, mu ovšem nepomůžou fakta, která v minulosti přinesla MfD a nyní i ParlamentníListy.cz.

Ministr Jurečka utrácí, až se pole zelenají: Za studii akvakultury dal skoro milion, za vlastní PR poradenství dalších 1,5 milionu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr zemědělství Marián Jurečka

Deník MfD totiž před časem upozornil na vysoké položky rozpočtu Jurečkova resortu zemědělství, například na pořízení nových zdravotních židlí za 8,5 tisíce korun, na kuchyňskou linku za 325 tisíc, pracovní stůl za 35 tisíc, televizní stolek za 20 tisíc nebo lednici za 47 tisíc.

Za vybavení ministerského bytu padlo celkem více než milion korun. A jak podotýká deník, k zakázce došlo bez řádného výběrového řízení, na ministerskou výjimku. A právě to bylo terčem kritiky, neboť například podle předsedy sdružení Oživení Martina Kameníka by se výjimka k takovýmto účelům neměla zneužívat. Zakázku prováděla firma R-F Radka Sourala z Vyškova, která se specializuje na rekonstrukce rodinných domů a bytových jader.

Ostatní ministerstva přitom tak štědrá nejsou, mnohé resorty ani služební byty nevyužívají. Resort kultury ten svůj pak opravoval naposledy v roce 2012, kdy byla vyměněna kuchyňská linka včetně příslušenství. A to zhruba za 82 tisíc korun čili čtyřikrát levněji.

Analyzujeme za miliony

ParlamentníListy.cz oslovily Ministerstvo zemědělství s dotazy, jaký PR a analytický aparát používá. Navzdory faktu, že na všechny tyto služby má Jurečka zaměstnance, neváhá utrácet stovky tisíc, až miliony za externí dodavatele.

„Pro PR služby využíváme agenturu BOOST Gravity Communication, s. r. o. a pro poradenství v oblasti PR pana Martina Schmarcze. Veškeré ostatní PR aktivity zajišťují naši interní zaměstnanci,“ uvedla tisková mluvčí Markéta Ježková. O jaké sumy se jedná? Ke dni 8. 12. 2016 bylo za PR služby zaplaceno agentuře BOOST Gravity Communication celkem 914 155 korun, Martinu Schmarczovi rovných 330 000.

To je ovšem jen začátek „analytika“ a zemědělského experta Jurečky. Marketingová studie odvětví akvakultury a Komunikační strategie OP Rybářství 2014–2020 stála 926 134 korun, výzkumy či studie „dlouhodobé polní pokusy“ stály 1 210 000 korun, studie Současné trendy výzkumu a výroby potravin pro skupiny obyvatel se zvláštními požadavky na výživu vyšla na 644 400 korun a konečně Empirický výzkum vztahu maloobchodní řetězec – dodavatel potravinářského zboží nevídaných 574 750 korun.

„Veškeré další výzkumy si zajišťujeme ve vlastní režii, případně prostřednictvím podřízených organizací,“ dodala tisková mluvčí resortu.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tomáš A. Nový

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

StarDance: Konec Fridrichové komentoval Robert Záruba. „Gól“ neřval, šlo o politiku. A Soukup...

7:32 StarDance: Konec Fridrichové komentoval Robert Záruba. „Gól“ neřval, šlo o politiku. A Soukup...

Může za vyřazení Nory Fridrichové ze StarDance špatný výkon, nebo spiknutí fanoušků Ortelu? Moderáto…