Ministr Prachař zrušil povolení na stavbu části silnice R49. Proces se tak vrací na začátek

05.04.2014 20:45

Ministr dopravy Antonín Prachař (ANO) zrušil stavební povolení na stavbu silnice R49 mezi Hulínem a Fryštákem na Zlínsku. Celý proces se tak vrací na začátek, bude nové stavební řízení, které má za cíl získat znovu stavební povolení. Resort to oznámil na svých internetových stránkách, upozornila na to Česká televize.

Ministr Prachař zrušil povolení na stavbu části silnice R49. Proces se tak vrací na začátek
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr obrany Martin Stropnický s ministrem dopravy Antonínem Prachařem

Ministr tak vyhověl rozhodnutí rozkladové komise Ministerstva dopravy (MD), která řešila odvolání proti stavebnímu povolení. Rozkladová komise při rozhodnutí vycházela i z rozsudku Městského soudu v Praze. „Případem se zabývala rozkladová komise a nemám jediný důvod její práci zpochybňovat," sdělil ČTK ministr dopravy Prachař.

Podle názoru rozkladové komise se podstatně změnily okolnosti, které původně vedly k potvrzení vydaného stavebního povolení. Zmiňuje mj. rozhodnutí městského soudu, který dal za pravdu ekologům, s tím, že se resort řádně nezabýval námitkou na požadavek výsadby popínavých rostlin u protihlukových stěn.

„Řádné vypořádání se s takto vzniklým skutkovým stavem vyžaduje nové věcné rozhodnutí správního orgánu prvního stupně a to zejména při definování jednotlivých podmínek stavebního povolení ve vztahu k hlukové zátěži obyvatelstva stavbou a k existenci zvláště chráněných druhů rostlin a živočichů," uvádí se v rozhodnutí MD.

Ministerstvo dopravy v minulosti vydalo stavební povolení na tento úsek R49 s tím, že se spokojilo pouze s vyjádřením města Holešov, přičemž mělo mít i vyjádření Zlínského kraje. To ale bylo resortu doručeno až v lednu letošního roku. Proto komise rozhodla, že bylo stavební povolení vydáno předčasně, uvedl mluvčí MD Martin Novák. Celý proces se tak nyní vrací na začátek.

Silnice R49 má vést z Kroměřížska na Valašsko a má se napojit na slovenskou dálniční síť k Púchovu. Trasa je součástí evropské dopravní sítě TEN-T. Celkové náklady se pohybují v řádu desítek miliard korun, úsek Hulín - Fryšták přijde včetně výkupu pozemků asi na devět miliard Kč. ŘSD stavbu slavnostně zahajovalo už v září 2008. Brzdil ji ale nedostatek peněz a ekologové, kteří napadli vydané stavební povolení. Silnici považují za nepotřebnou a přírodě škodlivou.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jno, čtk

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Profesorka Hogenová: Lžou vám hned dvakrát. Tolik zbraní, to to nikdo nevidí?

21:20 Profesorka Hogenová: Lžou vám hned dvakrát. Tolik zbraní, to to nikdo nevidí?

Jakmile je něco samozřejmého, tak je to vždycky něco, u čeho se musíme zastavit. „Protože tím se nám…