Ačkoli koalice ČSSD, ANO a KDU-ČSL prosadila novelu stavebního zákona, ale Adámek si není jist, zda novela zrychlí stavební řízení. ukáže to až praxe.
Horáček konstatoval, že celý poslanecký klub TOP 09 a STASN hlasovali proti této novele. Protože nepřinese nic nového.
Stropnický byl ještě kritičtější. „V žádném případě se nezrychlí, nic a to proto, že paní ministryně Šlechotvá nedokázala uzavřít dohodu s žádným ze svých kolegů,“ rozčiloval se Stropnický. Pořád je to tedy tak, že se budou ke stavebnímu řízení vyjadřovat hasiči, kominíci a jiní. Jedno razítko do procesu prý ještě přibude. „Pani mínistryně nepřesvědčila vůbec nikoho, tak se zhojila na to, kdo jí zbyl a to je veřejnost,“ rozčiloval se Stropnický.
Veřejnost prý tak nebude mít právo vyjadřovat se třeba k lokálním stavbám, které mění ráz krajiny. Lidé se budou moc vyjadřovat tak akorát k velkým dálnicím a novým železnicím, a to je dost málo. Horáček tady dal Stropnickému za pravdu.
A Stropnický pokračoval. „Ta účast veřejnosti, spolků byla do toho zákona vtělena proto, že ten předchozí režim stavěl bezohledně, a dokonce boural celé vesnice,“ vysvětloval šéf Zelených. Vesnice tu sice zatím nikdo nebourá, ale státu se ani dnes nelíbí, když lidé mluví do projektů. Zásahy veřejnosti jsou přitom podle Stropnického mnohdy namístě. Šéf Zelených poukázal např. na stavbu dálnice D8. „Ta stavba byla nezákonná a ona taky spadla,“ uvedl.
Posléze Adámkovi vmetl do tváře, že jako pražský zastupitel hájí zájmy developerů, což ovšem Adámek okamžitě rázně odmítl.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp