My se hrneme do eura, z Itálie přichází opačná zpráva. Překvapivá

30.08.2017 14:33 | Zprávy

Novinář Matthew Lynn, jenž se věnuje ekonomickým tématům, sepsal pro server Market Watch úvahu, v níž se zamyslel nad tím, jak by se měla Itálie bez eura. Podle jeho názoru by se měla rozhodně o dost lépe. Italská ekonomika by se prý mohla stát jednou z nepřitažlivějších ekonomik na světě.

My se hrneme do eura, z Itálie přichází opačná zpráva. Překvapivá
Foto: Archiv
Popisek: Italská vlajka

Italové byli vždy vynalézaví. Díky nim zná svět dálnice, rádio nebo džíny. Lynn má za to, že jen nemnoho národů změnilo svět tak, jak se to podařilo Italům. Tento národ prý možná svět obohatí ještě o jednu novinku. Na Apeninském poloostrově vedle sebe budou možná fungovat dvě měny – euro a nová či staronová národní měna. Ekonomové hlavního proudu vám podle Lynna řeknou, že takový systém pravděpodobně nebude fungovat, ale novinář to vidí jinak.Existence dvou paralelních měn by podle Lynna Itálii dovolila zachovat si některé výhody společné evropské měny, ale zároveň by tento systém dovolil churavějící italské ekonomice postavit se znovu na nohy. Novinář se dokonce domnívá, že italská ekonomika by se znovu mohla stát jednou z nejatraktivnějších na světě.

Po přijetí eura přestala italská ekonomika růst. Za dvě desetiletí nepovyrostla ani o procento, tvrdí Lynn. I Španělům a Francouzům se vedlo. Italové zkrátka ale s eurem nerostou.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Dobrý den.

Čeho se bojíte víc? STAČILA nebo SPOLU?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Ne, prosím, ne.“ Viděli Evu Holubovou v Kauflandu

16:30 „Ne, prosím, ne.“ Viděli Evu Holubovou v Kauflandu

Eva Holubová se po nějaké době opět proslavila na sociální síti. Dělá „babičkovský idol“ pro řetězec…