Do studie GEMS Education Solutions bylo vybráno třicet zemí OECD, u kterých byli zkoumající schopni získat mezinárodně srovnatelná data za období patnácti let. Zkoumané subjekty se zásadně liší geografickou polohou, rozlohou země, počtem studentů, učitelů i mírou investic do školství.
Určujícím měřítkem výzkumu byl takzvaný index efektivnosti. „Ten, zjednodušeně řečeno, odpovídá na otázku, nakolik je vzdělávání v dané zemi možné zajistit buď ve stejné kvalitě levněji, nebo o kolik kvalitněji za stejné peníze. Jiným slovy, nakolik buď student může získat více, nebo vláda na vzdělávání vydat méně,“ vysvětloval redaktor serveru echo24.cz metodiku studie.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: luš