„Podepsanou smlouvu jsme obdrželi až ve středu, teprve v tom okamžiku jsme mohli odstartovat distribuci nových palubních jednotek,“ říká David Šimoník, mluvčí Kapsch, provozovatele tuzemského mýta. Podle něj museli sáhnout k posílení distribučních týmů, aby se vše stihlo, než jednotky dojdou.
Ministerstvo dopravy se minulý týden dostalo pod palbu kritiky koaličních partnerů právě mimo jiné kvůli pomalé reakci na hrozící nedostatek OBU. O problému věděl resort dopravy už od loňského podzimu. Návrh na nákup 54 tisíc nových OBU a dalších 60 tisíc repasovaných od firmy Kapsch v celkové v hodnotě 118 miliónů korun však předložil vládě ke schválení až 28. ledna.
Situaci dál zkomplikovaly odklady silničního ředitelství. „Kdybychom čekali na podepsanou objednávku, palubní jednotky bychom dodali až za měsíc či dva a po celou dobu by řidiči neměli čím platit mýtné,“ vysvětluje šéf Kapsche Karel Feix. Podle něj je ale Kapsch dlouholetým partnerem státu, a proto se na vlastní riziko jednotkami předzásobil.
Palubních jednotek je v systému registrováno takřka 800 tisíc kusů. Mýtný systém na takřka 1400 kilometrech dálnic, rychlostních silnic vybraných „jedniček“ provozuje Kapsch na základě desetiletého kontraktu. V Česku je elektronické mýtné od roku 2007. Loni se vybralo 8,7 miliardy korun, od zahájení provozu téměř 58 miliard korun. Z vybraného mýta náleží firmě Kapsch a jejím subdodavatelům 18 až 20 procent.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: red