Obě firmy, česká i slovenská, se pak podle mluvčího slovenského Skytollu Antona Bódise v konsorciu ucházejí o českou mýtnou zakázku. Konsorcium opakovaně poslalo nabídku ministerstvu dopravy, že převezme správu českého mýtného systému od 1. ledna 2017, kdy vyprší smlouva s dosavadním provozovatelem, společností Kapsch. Nejnovější návrh kalkuluje s cenou 1,5 miliardy korun za rok provozu.
Jde o částku, která je o zhruba 500 milionů korun nižší než suma, kterou za provoz systému předpokládá ministerstvo dopravy. To nedávno vypsalo jednací řízení na další tříletý provoz mýtného systému. Přestože materiál přímo nehovoří o tom, že automaticky prodlouží smlouvu s Kapschem, dává nicméně současnému dodavateli velkou šanci zakázku nakonec získat. Vynechání otevřeného výběrového řízení v něm totiž úřad zdůvodnil technologickou výjimečností dosavadního poskytovatele.
Skytoll ale dlouhodobě uvádí, že vybírat mýto prostřednictvím mýtných bran postavených Kapschem dokáže rovněž a plánuje státu pro případ výpadku v prvních měsících výběru záruky v podobě stamilionových garancí. Ministerstvo dopravy ale tato tvrzení zpochybňuje. „Možnost, jak během jednoho roku vybrat, implementovat a zprovoznit nový systém, je ale v realitě prakticky nulová. A to jak v právní, tak odborné rovině. A to přes deklarace například firmy Skytoll, že to dokáže,“ uvedl nedávno vedoucí odboru komunikace ministerstva Jakub Stadler.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jav