Jak nyní s odstupem vnímáte výběrové řízení na nového provozovatele českého mýta, které ÚOHS zrušil?
Je to bohužel další selhání současného ministra dopravy, který patří jednoznačně k nejslabším v historii. Vyřešit budoucnost mýta byl přitom jeden z jeho klíčových úkolů. Při jednáních s ANO o podpoře vznikající vlády jsme dávali najevo pochybnost o odborných kvalitách některých ministrů. Nechápu, že po zrušení tendru namísto přiznání vlastních chyb a rychlé práce na nápravě situace, se tady jen obviňuje, žaluje a stěžuje.
My jsme už dříve varovali, aby se kolem mýta nepolitikařilo, ale postupovalo se podle zásad řádného hospodaření se státním majetkem. Připojujeme se k závěrům NKÚ, že by stát měl maximálně využít již jednou vydané prostředky občanů a vybírat mýtné pomocí stávajícího mýtného systému, který je v majetku České republiky. Tendr měl přece primárně nalézt nové provozovatele, který by dokázal vybírat mýtné s co nejnižšími náklady.
Kraje mají nedostatek peněz na opravy svých silnic nižších tříd. V souvislosti s novým mýtem a rozšířením mýtné povinnosti i na silnice prvních tříd se to ještě zhorší, když se budou řidiči vyhýbat placení mýta a zvolí ke svým cestám silnice nižších tříd, které patří krajům. Nenabízí se nyní po zrušení výběrového řízení toto rozšíření o 900 kilometrů z nového tendru vyškrtnout?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Barbora Richterová