Většina kandidátů pro historicky první přímou volbu českého prezidenta bude v příštích měsících řešit otázku, jak miliony korun nejprve sehnat a jak je poté v kampani co nejlépe utratit. Prováděcí zákon k přímé volbě hlavy státu ale pro ně stanovuje finanční limity. V prvním kole bude možné za kampaň utratit nejvýše 40 milionů korun, pro druhé kolo bude moci každý z finalistů použít ještě deset milionů. Je to hodně, nebo málo?
„U prezidentské volby jsem zastáncem toho, aby všichni kandidáti dostali stejný prostor ve veřejnoprávních médiích. A nemyslím si, že by se měli nějak komerčně prezentovat. Mělo by to být spíš představení než kampaň,“ uvádí pro ParlamentníListy.cz trochu překvapivě Martin Potůček, člen prezídia Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace a ředitel agentury GUIDELINE, specializující se na reklamu a public relations.
Billboardy, inzeráty ani túry sílu televize nepřebijí
Jím vedená firma se zákazníků dopředu ptá, zda peníze utrácejí, nebo investují. A z jeho slov je patrné, že si o prezidentské kampani myslí, že v ní půjde o to utrácení. „To, že si někdo zaplatí billboardy, inzeráty nebo akce na náměstích, nemůže podle mě zvrátit a přebít toho, kdo bude mít hodně prostoru v televizi. Dělat tour po náměstích neznamená, že to nemá žádný efekt, ale rozhodující to nebude,“ myslí si Martin Potůček.
Prezident Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace Pavel Brabec tvrdí, že volič si svůj názor na prezidentského kandidáta utváří dlouhodobě a žádný prezident nemůže být do této funkce zvolen pouze na základě reklamní kampaně. „Reklamní podpora v nadlinkových médiích pomáhá voliče orientovat, připomenout, oslovit základní tezí, sloganem. Nemůže však rozhodnout,“ tvrdí pro ParlamentníListy.cz prezident AČRA Pavel Brabec.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník