Podle Jiřího Paroubka je omezení výdajů na předvolební kampaně v zájmu tradičních politických stran. Ty podle něj mají omezený přístup k finančním prostředkům a nemohou tak soutěžit se subjekty, které přicházejí do politiky ze světa velkých peněz.
„Zastropování maximálních výdajů na volební kampaně je nepochybně cesta správným směrem, protože ti, kteří přicházejí do politiky ze světa velkých peněz, mají oproti parlamentním politickým stranám (a nemluvím už vůbec o těch neparlamentních) jiné a podstatně větší možnosti financování. Tak se pak pochopitelně může stát, a již se to děje, že volby bude vyhrávat pouze dobrý marketing, bez toho, aby vítězná strana občanům cokoli konkrétního nabídla v programu,“ varuje šéf LEV 21.
Babiš mohl do voleb vložit miliony korun
„Takto také A. Babiš za dobu trvající jen o něco více než rok investoval do svého politického angažmá několik miliard korun. Nakoupil klíčová česká média, zajistil si analytickou a poradenskou základnu v osobách a firmách (lidi z bývalého nejbližšího okruhu britského premiéra T. Blaira, americkou firmu Penn Schoen & Berland – s účastí A. Brauna). Řádově stovky milionů korun pak vložil do vedení tří volebních kampaní během jednoho roku,“ píše Paroubek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: dkr