Ačkoli je stavební sezona v plném proudu, vypisování nových soutěží a uzavírání nových smluv na Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) téměř stojí. Mluví se o dalších personálních změnách.
Během posledního týdne podle MF Dnes skončil ředitel úseku údržby a správy majetku Zdeněk Mařík, uvolnil se i post šéfa odboru majetku, který zastával Oldřich Pour. Oba prý dohnala jejich minulost z ŘSD. Působili na chomutovské správě, kde následný audit odhalil například dělení zakázek nebo vysoké ceny u některých prací.
Časté změny ve vedení organizaci škodí. Málo se staví
Časté výměny v čele zapadají podle MF Dnes do koloritu neustálých turbulencí na ŘSD, o čemž svědčí i to, že během jediného roku se vystřídali čtyři generální ředitelé. To ale organizaci škodí. „Časté střídání lidí ve vedení ŘSD neprospívá. Potrvá podle mě nejméně rok, než se v celé situaci rozkoukají a budou v obraze," podotýká generální ředitel Skansky Dan Ťok.
Nové vedení krátce po svém nástupu zastavilo uzavírání nových smluv, ačkoli jen za stavbu nových silnic a dálnic má podle rozpočtu utratit přes 38 miliard korun. Ovšem za poslední dva měsíce prý přesáhl objem nových vypsaných zakázek na stavby či opravy jen sto milionů korun, objem vypsaných soutěží se pak pohybuje pouze v řádu stovek milionů korun.
Stavební firmy jsou skeptické a obávají se, že letos se příliš mnoho silnic stavět nebude. „Do konce května chceme, aby předložili realistický obrázek, jak budou letos peníze čerpat," uvedl pro MF Dnes ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Tomáš Čoček. Jinak je prý fond připraven přesunout prostředky jinam.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: adr