Podle odborníků jsou některé kampaně dražší než kampaně před loňským sněmovními volbami
„Jsou velké nejasnosti kolem příjmů i výdajů u kandidujících subjektů. Zdá se, že jednotlivé kampaně jsou mnohem nákladnější, než ty kandidující subjekty reálně vykazují," shrnul výsledky šetření ředitel TI David Ondráčka. Odborníci podle organizace odhadují, že marketingové náklady stran mohou být dokonce vyšší než v loňských parlamentních volbách. Konkrétní výši ale podle Ondráčky není v tuto chvíli možné spočítat.
Financování stran na nejnižší úrovni je zahaleno hustou mlhou
Podle TI centrály stran mnohdy příliš neví, co se děje v regionech uvnitř jejich stran a kde lokální buňky získávají peníze na kampaň. „Financování stran na nejnižší úrovni je tak zahaleno hustou mlhou a je otázkou, do jaké míry centrála je schopna kontrolovat finance svých místních organizací," uvedl spolupracovník TI Petr Vymětal z Vysoké školy ekonomické.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam, čtk