Generální ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy Jaroslav Ďuriš byl sice na podrobnosti skoupý, nicméně sdělil, že „se blížíme k dohodě se Škodou Transportation“. Podle něj půjde o kombinaci tří možných způsobů řešení: neodebrání všech objednaných tramvajových souprav, rozložení splátek do delšího časového období a spolupráci s výrobcem na třetím trhu. Zde zmínil, že je v jednání Rusko. Uvedl to v závěrečné části Otázek Václava Moravce, publicistického pořadu České televize.
Ředitel Ďuriš upřesnil, že „dojde k redukci počtu kusů, o kolik a jakým způsobem je ještě v jednání“. Elektrické dráhy potřebují k zajištění dopravní obslužnosti přibližně o čtvrtinu méně souprav, než je objednáno. Objednávka 250 souprav v hodnotě 19,25 miliardy korun je spolu s tunelem Blanka největší zátěží pražského rozpočtu. Obě dopravní investice zatěžují hlavní město investicí ve výši 55 miliard korun.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jma