Pražská plynárenská vybudovala první CNG stanici ve Středočeském kraji. Byli jsme tam

15.06.2016 16:04

Pražská plynárenská otevírá v Mirošovicích svou šestou plnicí stanici stlačeného zemního plynu (CNG). Stanice s NON STOP provozem je určena pro firmy i širokou veřejnost. ParlamentníListy.cz přináší informace přímo z místa.

Pražská plynárenská vybudovala první CNG stanici ve Středočeském kraji. Byli jsme tam
Foto: archiv red
Popisek: CNG stanice (ilustrační foto)

Projekt využití zemního plynu pro pohon automobilů patří mezi strategické projekty Pražské plynárenské, která mezi plynárenskými společnostmi v České republice zaujímá přední místo v prosazování zemního plynu v dopravě.

Na území hlavního města Prahy kupříkladu vlastní a provozuje pět veřejných CNG stanic – ve svém areálu v Michli v Praze 4, u čerpací stanice SHELL ve Švehlově ulici v Praze 10, v areálu Pražských služeb, a. s., Pod Šancemi v Praze 9, u čerpací stanice Q100 v Praze 4 – Hodkovičkách a v Evropské ulici v Praze 6 – Liboci.

V červnu letošního roku pak společnost otevřela svoji první veřejnou CNG stanici ve Středočeském kraji, konkrétně v Mirošovicích u Prahy.

(Fotografie z místa)

Stanice je součástí soukromé čerpací stanice PHM, nachází se v bezprostřední blízkosti dálnice D1 a rychlostní komunikace E55 (směr Benešov, Tábor, Č. Budějovice) s možností bezproblémového oboustranného výjezdu a nájezdu na D1 a E55. Jedná se prakticky o první stanici na dálnici D1 ve směru Praha - Brno, další CNG stanice na D1 je až na 90. kilometru. Nová stanice je tak vhodná nejen pro řidiče na trase Praha – Brno nebo Praha – Tábor – České Budějovice, ale vzhledem ke zvolené lokalitě v příměstské a rekreační oblasti Prahy i pro zdejší firmy a obyvatele.

Dodavatelem nové CNG stanice v Mirošovicích byla společnost ADAST Engineering. „Výkon kompresoru Ingersoll Rand, který je umístěn v betonovém kontejneru, je 85 m3/hod. Výstupní tlak do CNG tlakových lahví je 25,0 MPa, skladovací kapacita plynu v zásobnících 2.400 litrů. Výdejní stojan ADASTSystems je dvouhadicový s koncovkami NGV1. Plnění vozidel je samoobslužné, CNG vozidlo lze naplnit velmi rychle do 5 minut. Při placení se zákazníkům nabízí úhrada nakoupeného CNG buď kartou CNG Card systému nebo běžnou platební kartou. Roční prodej CNG se předpokládá kolem 250 tisíc kilogramů,“ stojí v materiálech, které měly ParlamentníListy.cz k dispozici.

CNG (anglicky Compressed Natural Gas) je stlačený zemní plyn (metan). Používá se jako palivo pro pohon motorových vozidel a je považován za relativně čistější alternativu k benzínu a motorové naftě, ale také k LPG. Variantou metanu jako paliva je LNG, což je zkapalněný zemní plyn. CNG je na rozdíl od LPG součástí koncepce ministerstva dopravy na podporu ekologických paliv. Podpora a rozvoj infrastruktury pro CNG bude v nejbližších letech směřovat k masivnějšímu nasazení osobních, nákladních, užitkových vozidel (autobusy, manipulační technika), dle současného stanoviska až k 10 procentnímu podílu CNG vozidel na celkovém počtu vozidel v České republice.

Komerční zpráva

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tomáš A. Nový

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

Důchodová reforma

Tvrdíte, o důchodové reformě jednáte i s laickou veřejností. Jak? Kde? Jsem si ničeho takového nevšiml. A myslíte, že má smysl schvalovat něco, na čem se aspoň z větší části neshodnete s opozicí? K čemu reforma, kterou jiná vláda zase zruší, což už se stalo? Nebylo třeba chybou, že jste s opozicí ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Další problém v Německu. Málo peněz zdravotnicím. Tak si to nenechaly líbit

13:31 Další problém v Německu. Málo peněz zdravotnicím. Tak si to nenechaly líbit

Sociální situace je v Německu čím dál více napjatější. Protesty se začínají objevovat už i v malých …