„Rozpočet je postaven na předpokladu pokračování letošního dobrého ekonomického vývoje. Otevřená exportní česká ekonomika je ovšem životně závislá na hospodářském zdraví Německa, vůbec nejdůležitějšího odbytiště českých výrobků. Německo svou sílu do velké míry čerpá z automobilového průmyslu, který přímo zaměstnává přes dvě procenta tamních pracujících – až kolem milionu lidí –, nemluvě o dodavatelích ve zpracovatelském průmyslu,“ vysvětlují souvislost Hospodářské noviny.
Podle nich může propad důvěry v německé značky stáhnout i další firmy. Skandál se navíc týká i české firmy Škoda, neboť jejím vlastníkem je Volkswagen. „A český automobilový průmysl hraje doma v rámci rozpočtu ještě silnější pozici než ten německý: zaměstnává přes tři procenta lidí, sedmi procenty se podílí na HDP a více než pětinou na vývozu,“ píší HN.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef