"Máme zájem vyzkoušet tento model financování na menším úseku, který je připraven, stát už vykoupil pozemky, a nic nám nebrání ve stavbě, kromě nedostatku peněz," řekl deníku ministr dopravy Pavel Dobeš (VV).
Dálnice postavené rychle a levně
První PPP projekt má podle listu fungovat tak, že stát předá soukromníkovi staveniště a splácet mu začne až po zprovoznění dálnice. Po 30 letech firma dálnici předá zpět státu ve stavu, v jakém ji původně dostavěla, tedy kompletně zrekonstruovanou. Peníze bude vláda soukromníkům splácet z mýtného, které na úseku vybere. Cena 3,8 miliardy korun není konečná, navýší se o inflaci.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk, mp