"Máme zájem vyzkoušet tento model financování na menším úseku, který je připraven, stát už vykoupil pozemky, a nic nám nebrání ve stavbě, kromě nedostatku peněz," řekl deníku ministr dopravy Pavel Dobeš (VV).
Dálnice postavené rychle a levně
První PPP projekt má podle listu fungovat tak, že stát předá soukromníkovi staveniště a splácet mu začne až po zprovoznění dálnice. Po 30 letech firma dálnici předá zpět státu ve stavu, v jakém ji původně dostavěla, tedy kompletně zrekonstruovanou. Peníze bude vláda soukromníkům splácet z mýtného, které na úseku vybere. Cena 3,8 miliardy korun není konečná, navýší se o inflaci.
Právě spolupráce státu a soukromníků, takzvané PPP projekty, jsou v současné době jediným řešením, jak začít rychle a levně stavět dálnice. Také podle zprávy Národní ekonomické rady vlády (NERV) jsou služby stavebních firem pro stát výrazně dražší, než když staví pro soukromý sektor.Pokud plán schválí na jaře vláda, firmy by se mohly začít hlásit už letos v létě. MD přitom láká i zahraniční investory nebo sdružení finančníků a stavitelů.
Celá dálnice D3 má měřit 170 kilometrů, zatím je v provozu jen 15kilometrový úsek u Tábora. Staví se ještě 25kilometrová část mezi Táborem a Veselím na Lužnicí, napsaly dnešní HN.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk, mp