Ransdorf se rozčílil nad goebbelsovskou kampaní, která se tu objevila proti europoslancům

27.04.2014 16:46

Poslanec Evropského parlamentu a místopředseda KSČM Miloslav Ransdorf reaguje na kampaň Nadace Open Society Fund před blížícími se volbami právě do unijního zastupitelského sboru, jehož je sám Ransdorf členem. Video zmínily sdělovací prostředky – v podobě fikce upozorňovalo, že Česká republika údajně vinou svých europoslanců přišla o možnost získat kus pobřeží Jaderského moře.

Ransdorf se rozčílil nad goebbelsovskou kampaní, která se tu objevila proti europoslancům
Foto: Jan Rychetský
Popisek: Eurposlanec Ransdorf vybírá poštu

Jakožto zevnitř poučený člověk píše, že kampaň pracující s fikcí „počítá s tím, že lidé nemají sebemenší představu o tom, jak se připravuje program na hlasování, jak vzniká hlasovatelný návrh, nebo že počet poslanců v Evropském parlamentu je dán úplně jinými postupy“. Kampaň nadace označuje „goebbelsovskou metodu, lež“. A dodává, že „čím víc je lež neuvěřitelnější a drzejší, tím větší má šanci na úspěch“.

Celý text ZDE

Poslanec Ransdorf namátkou vyjmenovává, co v propagační fiktivní reportáži není pravda. „Například jméno Riera Madurell v Evropském parlamentu opravdu je, jenže je to žena a nejmenuje se Inaki, ale Teresa. Osobně tuto Katalánku znám, protože léta spolupracujeme ve výboru pro průmysl, výzkum a energetiku. Údajný poslanec Riera Madurell neexistuje, německý poslanec Horst Pack rovněž ne. Ten, který hovoří do mikrofonu, není `Horst Pack`, ale Gregor Gysi, poslanec Bundestagu za Die Linke. Gregor Gysi je právník a vynikající rétor, který nedávno vzbudil senzaci svým projevem v Bundestagu o Ukrajině, kde kritizoval kancléřku Merkel a ministra zahraničí.“

Komunistický poslanec si stěžuje, že většina diváků, kteří video zhlédnou, si údaje v něm obsažené ověřovat nebudou. A stěžuje si, že „Nadace Open Society Fund naskočila na dlouhodobě pěstovanou vlnu nenávisti vůči evropským poslancům, které česká média vykreslují převážně jako lehkoživky a příživníky“. Podle Miloslava Ransdorfa je však situace jiná. „Generalizace, které se dopouštějí naše média, je ale lživá a urážlivá,“ dodává.

A uzavírá, že pozitivní cíle se mohou podporovat pravdivou reklamou. „Myslím si, že nejspolehlivější způsob, jak zvýšit účast u evropských voleb, je psát pravdu. Pravdivě a kvalifikovaně informovat, o čem se nyní v EP jedná, o co jde v současné fázi evropské integrace, kde jsou úspěchy, kde je naděje, kde jsou problémy,“ míní Miloslav Ransdorf.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jma

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

16:50 Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

V Bruselu se začátkem týdne konala Konference o národním konzervatismu (NatCon), tu se bruselské úřa…