„Takovou mojí vizí je, že v rámci celostátních akcí se pokusíme širokou veřejnost informovat o tom, jak je třeba zdaňovat ten či onen příjem, a po té kampani bychom takovou kontrolní akci provedli,“ prozradila ředitelka s tím, že občany nechce obtěžovat. „Ale samozřejmě že ty subjekty, které s námi nekomunikují, tak ty obtěžovat musíme,“ dodala.
Pozornost věnovala i tzv. zajišťovacím příkazům, kdy byl firmám, u nichž existovalo podezření na nedoplacení daní na daňový podvod, zablokován majetek. V minulosti podle dámy postupovala Finanční správa ČR příliš přísně. Pod jejím vedením se proto změnila metodika. „Ta hranice je, že máme prokazatelně identifikovatelný podvod a máme indicie o tom, že ta daň bude velmi obtížně vymahatelná, až ji vyměříme,“ vysvětlila Richterová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp