Česká školní inspekce sčítá romské žáky prý z toho důvodu, aby zjistila, kolik romských dětí je vzděláváno jako žáci s diagnostikovaným lehkým mentálním postižením. „Jsme povinni předložit toto číslo Výboru ministrů Rady Evropy, která dohlíží na to, jak vykonáváme rozsudek Evropského soudu pro lidská práva, který se týká nepřímé diskriminace romských dětí ve vzdělávání,“ upřesnila Šimůnková.
Asociace speciálních pedagogů i mnozí ředitelé však s takovým postupem nesouhlasí, protože ho považují za neetický. „Považuji za absurdní, když se argumentuje tím, že jsou zde porušována například lidská práva. Ano, práva romských dětí jsou dlouhodobě porušována. Ale tím, že nemají v Česku rovný přístup ke vzdělání,“ vysvětlila Šimůnková s tím, že stále vysoké procento romských dětí je vzděláváno podle méně náročného vzdělávacího programu. A být žákem lehce mentálně postiženým znamená dle jejích slov menší šanci na další uplatnění v životě. „Kritiku Asociace můžu chápat ve smyslu, že ta čísla nechce znát a tím pádem chce zakonzervovat současný stav - což doufám opravdu nikdo z nás nechce,“ dodala.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nem