Schwarzenberg si na prezidentskou kampaň přispěl dvěma miliony Kč

24.09.2012 13:58

Dvěma miliony korun, jedním ze svého a jedním ze své firmy Orlík nad Vltavou, si na vlastní prezidentskou kampaň přispěl ministr zahraničí a předseda koaliční TOP 09 Karel Schwarzenberg. ČTK o tom informoval mluvčí jeho volebního týmu Marek Pražák s tím, že Schwarzenberg má na kampaň v současnosti slíbené příspěvky za zhruba 20 milionů korun. Ty mohou příznivci posílat na nyní založený a zákonem vyžadovaný transparentní účet.

Schwarzenberg si na prezidentskou kampaň přispěl dvěma miliony Kč
Foto: Hans Štembera
Popisek: Karel Schwarzenberg

Účet je od dnešního dne veřejně přístupný ze Schwarzenbergových volebních stránkách, podotkl Pražák. Kromě vlastního účtu, kde jsou jednotlivé položky vedeny podle data transakce, budou za každý měsíc kampaně pro lepší orientaci zveřejněny ještě dvě samostatné tabulky, jedna s příjmy, druhá s výdaji.

Různé varianty kampaně

"Detailní účet zveřejňuji proto, aby se nespekulovalo, od koho dostávám peníze. Nemám v tomto směru co před veřejností skrývat," citoval ministra Pražák v tiskové zprávě. Svého předsedu, který nyní nepatří k favoritům předvolebních průzkumů, v kampani finančně podpoří také jeho TOP 09.

Kandidátův účet má číslo 2840392309/0800 a byl založen u České spořitelny. Schwarzenberg prý bude rád za každý příspěvek, ale "i jiný typ přízně".

Podmínkou přijetí jakékoli finanční částky je poskytnutí základních identifikačních údajů, u darů nad 3000 korun pak bude s každým dárcem uzavřena darovací smlouva, kterou bude možné vyplnit přímo na webových stránkách. "Pokud by mezi dárci byla osoba či společnost, u které by vznikly jakékoli pochybnosti, budou prostředky navráceny," upozornil Pražák. Marek Vocel, manažer Schwarzenbergovy prezidentské kampaně, v tiskové zprávě podotkl, že má připraveno několik variant podoby kampaně, právě v závislosti na výši částky, kterou se podaří získat.

Transparentní účet má řada kandidátů

Transparentní účet, na němž mohou lidé sledovat finanční dary prezidentských kandidátů i výdaje na kampaň, už zřídili Jan Fischer, Jiří Dienstbier, Zuzana Roithová i Miloš Zeman. Tomu reklamní firma Matchball darovala 500.000 korun a podnikatel Jaromír Bogr 200.000 korun. Největším dárcem někdejšího úřednického premiéra a viceprezidenta Evropské banky pro obnovu a rozvoj Fischera, který financuje kampaň ze sponzorských darů, je zatím ocelářský a zdravotnický magnát Tomáš Chrenek. Na kampaň mu přispěl devíti miliony.

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: čtk, mp

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Byl byste pro, aby měli cyklisti SPZ?

Cyklisti jsou všude a dost často bohužel nedbají pravidel silničního provozu. Už víckrát se mi ale stalo, že udělali nějaký přestupek a vlastně jim to projde, protože je nemáte jak identifikovat, i když je třeba natočíte nebo je zachytí nějaká kamera. Neměli by mít na kole něco, podle čeho půjdou id...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Toto není pokus o přepisování dějin...“ Oslavy osvobození. Bez ruské vlajky i hymny

10:13 „Toto není pokus o přepisování dějin...“ Oslavy osvobození. Bez ruské vlajky i hymny

Několik tisíc lidí se zúčastnilo pietního aktu a následného doprovodného programu v Muzeu na demarka…