Každý pátý Čech je senior. O tom, co trápí nejstarší členy naší společnosti, hovořily v pořadu Téma Týdne Televize Barrandov Michaela Kepková, ředitelka Domova seniorů, a Lenka Desatová, předsedkyně Rady seniorů ČR.
Žijeme v době, kdy se všechno digitalizuje, úřady fungují on-line. „Pro seniory je to past,“ soudí Kepková. „Ztrácet se začnou kolem 55 až 60 roku. Technologie se strašně rychle vyvíjejí. Naši senioři už nejsou schopní zapojit se do běžné komunikace s úřady, s bankou, aniž by jim někdo musel pomoc,“ upozornila ředitelka Domova seniorů.
Podle Lenky Desatové, předsedkyně Rady seniorů ČR, by na každém ministerstvu měla být zřízena funkce „specialista pro seniory“. „Z našeho hlediska by bylo ideální, kdyby to takhle fungovalo na všech úřadech, případně v bankách. V zahraničí je naprosto běžné, že v bance mají úředníka, který se specializuje na osoby 55+, věnuje se jim, zná jejich potřeby a často je to sám člověk předseniorního nebo seniorního věku. To máme vyzkoušené z našich poraden, že to funguje úplně nejlépe, protože ti lidé si nejlépe vytvoří vazbu mezi sebou. Co se týče rodin, nejsme zastánci toho, aby pomáhala rodina. Senior se cítí čím dál tím hůře, protože věci, které dřív zvládal – objednat se k lékaři, nakoupit si, vyřídit si věci v bance – tak najednou nezvládá dělat sám a začne si připadat méněcenný, zbytečný. Má to vliv na jeho psychiku a to se potom promítá i do fyzického stavu. I když rodina je velmi přívětivá, tak v určité chvíli ztratí trpělivost a udělá to za toho seniora sama. Vyřeší daný problém, ale senior si s tím potom dál neví rady,“ soudí Desatová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Naďa Borská