Server: Vládní reklama na důchodovou reformu je zavádějící

13.05.2013 14:00 | Zprávy

Televizní reklamní kampaň, kterou čtyři měsíce po startu hlavní části důchodové reformy spouští vláda, se ve snaze nalákat co nejvíc lidí do nového spořícího pilíře vyhýbá podstatné části pravdy. Podle serveru Aktuálně.cz se tak dopouští zavádějící reklamy.

Server: Vládní reklama na důchodovou reformu je zavádějící
Foto: Hans Štembera
Popisek: Zasedání vlády

Takzvaný druhý pilíř penzijního systému propagují od pondělního rána půlminutové spoty s Janem Antonínem Duchoslavem v hlavní roli. "Odkládejte si na důchod třeba 500 korun měsíčně a stát vám přidá 750 korun, prostě jedenapůlkrát tolik." Takové je hlavní poselství reklamy, která končí upozorněním, že lidé starší 35 let mají možnost vstoupit do nových fondů jen do konce prvního pololetí letošního roku.

Televizní reklama na druhý pilíř, kterou si objednala vláda Petra Nečase, se tak chová stejně jako mnoho reklam propagující běžné spotřební zboží. Vyzdvihuje skutečně existující pozitivum, ale zároveň zamlčuje druhou část pravdy - v tomto případě podstatnou. Reklama už totiž neříká, že vstup do druhého pilíře (soukromého spoření na vlastní účet) povede ke snížení "základního" důchodu ze státního, tedy prvního pilíře.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: joh

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Dobrý den.

Čeho se bojíte víc? STAČILA nebo SPOLU?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Ne, prosím, ne.“ Viděli Evu Holubovou v Kauflandu

16:30 „Ne, prosím, ne.“ Viděli Evu Holubovou v Kauflandu

Eva Holubová se po nějaké době opět proslavila na sociální síti. Dělá „babičkovský idol“ pro řetězec…