Skytoll ze Slovenska nabídl převzetí českého mýta od rakouského Kapsche. Ťok bude v týdnu hodně vysvětlovat

24.01.2016 10:30

Výběrčí mýta na Slovensku, společnost Skytoll, nabídla ministru dopravy Danu Ťokovi (ANO), že od roku 2017 převezme správu mýtného systému v Česku. Koncem letošního roku totiž vyprší dosavadní smlouva se společností Kapsch a ministerstvo dopravy už dříve přiznalo, že otevřenou soutěž na nového provozovatele nestíhá. Nabídkou společnosti na tříletou správu systému se úřad zabývá, řekl ČTK vedoucí tiskového oddělení ministerstva Jakub Stadler.

Skytoll ze Slovenska nabídl převzetí českého mýta od rakouského Kapsche. Ťok bude v týdnu hodně vysvětlovat
Foto: Zuzana Koulová
Popisek: Na setkání do Pardubic přijel také ministr dopravy Dan Ťok

Celkem se na ministerstvu odehrála dvě setkání se společností Skytoll. "Vyslechli jsme si jejich nabídku a požádali, aby ji ještě doplnili. Rozhodně to neznamená, že chceme přistoupit na jejich návrhy, zatím nebyl jejich podklad příliš konkrétní," uvedl Stadler.

SkyToll v nabídce předpokládá, že může začít s výběrem mýta od začátku příštího roku za předpokladu, že se pro něj ministerstvo dopravy rozhodne do konce září. Plánuje rovněž využít pro výběr mýta část svého řešení ze Slovenska a nahradit vlastním systémem centrální systém, prostřednictvím kterého dnes společnost Kapsch shromažďuje data o mýtných transakcích.

Ťok: Na problémy zadělali předchůdci smlouvou s Kapschem v roce 2006

V souvislosti s mýtem čeká ministra dopravy Ťoka příští týden řada vysvětlování. Prací ministerstva na mýtné zakázce se bude v pondělí zabývat vláda, v úterý zasedne k mýtu řídící výbor a ve čtvrtek bude vlekoucí se příprava mýtného tendru tématem mimořádného zasedání Poslanecké sněmovny. Na žádost opozičních ODS a TOP 09 ji svolal předseda dolní komory Jan Hamáček (ČSSD). Podle předsedy klubu ODS Zbyňka Stanjury vládní koalice ani po dvou letech nepohnula se soutěží na nového provozovatele vybírání mýta ani o krok.

Příprava mýtné soutěže ale není zdaleka jen problémem současného ministra, resortu dopravy se příprava soutěže nedaří dlouhodobě. Pode Ťoka na nynější situaci zadělali už jeho předchůdci v roce 2006 při podpisu smlouvy s Kapschem, která nijak nezajišťovala přechod mezi stávajícím dodavatelem mýtného systému a novým potenciálním provozovatelem.

Prostřednictvím mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a vybraných částech silnic první třídy. Za téměř devět let provozu se na mýtném vybralo téměř 67 miliard korun. Za stavbu a provoz systému stát Kapschi a jeho subdodavatelům vyplatil zhruba 18 miliard korun bez DPH.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jzd, čtk

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Mladí si myslí, že všechno zachránili Američané“. Plzeňský památník obětí války se smutným osudem

21:38 „Mladí si myslí, že všechno zachránili Američané“. Plzeňský památník obětí války se smutným osudem

Zrezivělý památník; víc, než se na pohled zdá. Jména škodováckých obětí druhé světové války po necel…