Zatímco Rakousko se před pár dny chlubilo, že otevřelo pětadvacet kilometrů nové dálnice z Vídně směr Brno, na české straně se od roku 1997 nepostavil ani kilometr. Zůstáváme tak regionem střední Evropy, který je v tomto ohledu velmi pozadu.
„Příčin je několik. Máme složitý stavební zákon. Špatný přístup státu k vlastníkům pozemků, alespoň v minulosti, a přílišná pýcha projektantů, kteří trasy vybírají. Chybí ale také i odvaha ministrů a představitelů Ředitelství silnic a dálnic,“ uvedl Stajnura a dodal, že právě to vše je příčinou neustále se opakujícího odkládání a sporů.
Dále Stanjura kritizuje ministra Ťoka hlavně za to, že Ministerstvo dopravy mu vždy v září dalo tiskovou zprávu, co vše v příštím roce začne stavět. „Jenže zprávy byly pořad stejné, stále se zahajovala stavba těch samých silnic a dálnic. Vlastně jenom měnil datum ve Wordu a nic se nedělo,“ řekl.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab