Co by měla nová vláda udělat s Českou televizí?Anketa
Ulicí Jana Želivského proudí automobilová a tramvajová doprava z Prahy 2, 3, 9 a 10. Podle živých dopravních informací je v úseku od křižovatky Ohrada za křižovatku Želivského průměrná rychlost jízdy asi 7 kilometrů v hodině místo obvyklých 46 km/h. To už není o moc rychlejší než jít úsek pěšky. Měření proběhlo v půl jedné odpoledne, kdy jsou silnice volnější. Řidiči v tomto úseku o délce něco málo přes jeden a půl kilometru stráví bezmála osmnáct minut, většinu z toho prostojí v koloně. Zácpy se tvoří i v okolních dopravních tepnách Hartigova nebo Malešická.
Je pro vás Filip Turek přijatelný jako ministr zahraničí?Anketa
Situace je nepříjemná pro všechny obyvatele Prahy, kteří touto oblastí cestují do škol a za prací. Žádná alternativní trasa v blízkosti není, protože ulice Jana Želivského protíná obrovský areál Olšanských hřbitovů a na jedné straně k ní přiléhá i brownfield Nákladového nádraží Žižkov. Nejbližší objízdná trasa je přes přetíženou Jičínskou ulici, která trpí také současnou uzavírkou v Seifertově ulici, důležité dopravní tepně Žižkova. Autobusy, které jezdí přes Žižkov a Malešice na Vinohrady, nabírají zpoždění okolo 20 minut, jak se redaktor ParlamentníchListů.cz přesvědčil při jízdě autobusem v 8 ráno i při pohledu na tabuli dopravního podniku v půl desáté dopoledne. Je jedno, jakou linku autobusu nebo tramvaje cestující zvolí. Pokud potřebují projet těmito místy, musejí se připravit na dlouhé čekání v kolonách.
„Tohle omezení je nepříjemné, ale osobně nevidím nějaké jiné rychlé dopravní řešení, co by dopravu zvládlo lépe. Doufám, že si to v dalších dnech sedne, až si řidiči zvyknou a nebudou zaskočeni. Budeme to s Odborem dopravy a MHMP dál sledovat a zamyslíme se nad korekcemi,“ uklidnil občany Prahy 3 místostarosta Ondřej Rut (Zelení), v jehož kompetenci je doprava v městské části.
Práce na vozovce. Foto: PL
Jeho vyjádření se u obyvatel nesetkalo s velkým pochopením. „To jako opravdu chcete říct, že zamýšlet se budete až teď, když je už omezení v plném proudu?“ zeptala se paní Petra Mensdorffová.
„Ta ulice J. Želivského je snad zakletá, rozkopaná během několika let už poněkolikáté,“ napsal Jan Vytiska.
„Hlavně nechápu, proč to neudělali v létě, kdy jsou lidi na dovolené a děti u babiček a na táborech? Každý rok to samé až začne škola. Malá teď jezdí do školy se 3 přestupy, hodinu místo 10 minut, přímou tramvají. Šílené,“ napsala paní Alisa.
Občané, kteří si stěžují, že ulice Jana Želivského je v posledních letech neustále rozkopaná, mají pravdu. Vozovku v ulici zrekonstruovali v roce 2020 od Basilejského náměstí směrem na Ohradu. V roce 2022 byla ulice opět částečně uzavřena kvůli rekonstrukci Basilejského náměstí. V roce 2023 došlo k velké uzavírce kvůli rekonstrukci kanalizace, vodovodu a plynovodu. Během ní musel být vybourán nový asfalt a po rekonstrukci byl položen znovu. Nehospodárný přístup se stal terčem kritiky nespokojených občanů. A až opravy skončí, oblast Prahy 3 čeká další velké dopravní omezení. V roce 2026 dojde k uzavření stanice metra Flora na 10 měsíců kvůli velké rekonstrukci.
Dopravu v hlavním městě má v gesci náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti).
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jan Novotný