Starosta Lysé nad Labem: ODS se nesnaží ve vládě prosazovat svůj volební program

24.05.2013 11:55

Pokud po parlamentních volbách vznikne koalice ČSSD a KSČM, obává se starosta Jiří Havelka (ODS) nejen zavedení dalších daní, ale také omezení svobody tisku či jiných restrikcí. Jak ale vnímá současnou politiku ODS? S tím, ale i se svým názorem na nový územní plán města či na problémy s dopravou, kde se očekávaná stavba obchvatu zastavila na mrtvém bodě, se svěřil našim stránkám.

Starosta Lysé nad Labem: ODS se nesnaží ve vládě prosazovat svůj volební program
Foto: archiv starosty
Popisek: Starosta Lysé nad Labem Jiří Havelka (ODS)

V současné době opouštějí členové ODS stranu, nejinak tomu je i ve Středočeském kraji. Jak vidíte současnou situaci občanských demokratů vy osobně a jaký je důvod?

Situace rozhodně není jednoduchá. Mezi členy ODS se poslední dobou šíří vlna skepse a pocitu marnosti. Já osobně za hlavní důvody považuji to, že ODS se na vládní úrovni nesnaží prosazovat svůj volební program, a tím ztrácí důvěru voličů. Samozřejmě, že nám neprospívají ani nejrůznější skandály.

Kudy vede podle vás cesta ke zlepšení? Jak vrátit voličům důvěru v občanské demokraty?

Myslím, že lidé jsou neskutečně unavení neustálými skandály na politické scéně. Proto je dle mého názoru potřeba vrátit se k pořádné práci, k realizaci volebního programu, který jsme lidem nabídli ať už na komunální, krajské či národní úrovni. Bez této práce nám budou voliči i nadále ubývat.

Obáváte se v příštích parlamentních volbách úspěchu sociálních demokratů a komunistů a jejich případné budoucí spolupráce ve vládě?

Samozřejmě, že pokud tato varianta po volbách nastane, považuji to za vážný signál pro všechny, kdo vytvářejí nějaké hodnoty. Mám velkou obavu, že po těchto našich spoluobčanech bude stát požadovat další daně. Obávám se také omezení svobody tisku či jiných restrikcí.

Asi největším problém, který ale řeší většina měst ve Středočeském kraji, je doprava. Jak byste hodnotil dopravu v Lysé? Jak to například vypadá s realizací severojižního obchvatu na silnici 272, který by městu pomohl? A kolik si město vyčlenilo na investice do infrastruktury?

V Lysé nad Labem je doprava přímo určována rozrůstáním se sousedních Milovic. Silnici 272 považuji za extrémně zatíženou. Podle dopravního průzkumu projede centrem města až 10 000 aut denně. Bohužel po výstavbě první etapy obchvatu uvázla další realizace na mrtvém bodě. Město se poslední dva roky snaží uzavřít dohodu o dalším postupu s krajem. V této dohodě by se kraj zavázal, že pokud město získá stavební povolení na dostavbu obchvatu a vykoupí pozemky potřebné pro stavbu, začne kraj do tří let od předání povolení realizovat vlastní stavbu. Bohužel jsme zatím v tomto jednání nebyli úspěšní.

K přijetí novely RUD jste byl vy osobně skeptický, jak se nyní projevila na rozpočet města?

Říká se, že optimista nemůže být nikdy příjemně překvapen. Proto zůstávám skeptikem. Podle mého názoru je ještě příliš brzo na hodnocení, jak moc novela zákona RUD obcím prospěla. Přesnější hodnocení bude dle mého názoru možné až v září.

Město nyní intenzivně pracuje na projednání nového územního plánu. Do 6. května mohli vyjádřit své námitky i občané. Jaké byly jejich nejčastější výhrady a do jaké míry jsou pro vás směrodatné?

Vzhledem k tomu, že jsem ještě neprostudoval všechny námitky, nejsem schopen odpovědět, jaké jsou nejčastější výhrady.  Zastupitelstvo bude muset o všech námitkách rozhodnout, samozřejmě, že je může přijmout či zamítnout.

Pokud se u územního plánu pozastavíme, jak se k němu stavíte vy osobně a kolik plánujete, že bude následně stát jeho realizace?

Já osobně mám pocit, že nás se územní plán nikam neposunul. Troufnu si odhadnout, že je v devadesáti procentech stejný jako platný územní plán. Myslím, že se zastupitelstvu nepodařilo zanést do nového územního plánu cíle, které si vytyčilo v zadání před jeho zpracováním.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Kateřina Synková

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

16:50 Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

V Bruselu se začátkem týdne konala Konference o národním konzervatismu (NatCon), tu se bruselské úřa…