Strašidlo zániku Škodovky a ztráty zaměstnání obchází Mladou Boleslaví. A odboráři mlčí. Byli jsme tam

03.04.2025 13:02 | Reportáž

„Drahé energie, přesuny nadnárodního průmyslu do Asie, americká cla, greendealový zákaz spalovacích motorů, a tak dále. Byli bychom úplně v p*deli a z Bolky by se stalo město feťáků, somráků a zoufalých cizinců bez práce,“ řekl ParlamentnímListům.cz Pavel. Odboráři na naše otázky reagovali tak, že „slibem nic nezkazíš“. Tady je reportáž z Mladé Boleslavi, kde sídlí Škodovka.

Strašidlo zániku Škodovky a ztráty zaměstnání obchází Mladou Boleslaví. A odboráři mlčí. Byli jsme tam
Foto: Jan Rychetský
Popisek: Budovy a montovny Škoda Auto v Mladé Boleslavi

„Myslím si, že je to jen nafouknutá bublina,“ říká starší žena S., která žije na okraji Mladé Boleslavi. Padesátitisícového města, kde sídlí jeden z největších tuzemských zaměstnavatelů Škoda Auto. Podle ní jsou zprávy o možné katastrofě, tedy konci zdejší automobilky, jen fámou. „Auta se budou prodávat vždycky, všichni je potřebujeme. Já bych se bez něj neobešla,“ doplňuje. Ve svém názoru o „nesmrtelnosti Škodovky“, je ale dosti osamocená.

Strach o zaměstnání

„To víte, že se to tady řeší a skoro pořád. Drahé energie, přesuny nadnárodního průmyslu do Asie, americká cla, greendealový zákaz spalovacích motorů, a tak dále. Byli bychom úplně v prdeli a z Bolky by se stalo město feťáků, somráků a zoufalých cizinců bez práce,“ vysvětluje Pavel, podle debaty celkem dobře informovaný chlapík ve středních letech, před bufetem Dřevák, jakousi retro stravovnou u moderního nákupního centra Bondy. Když se ho zeptám, jestli maká přímo ve Škodovce, dost se ošívá, ale nakonec kývne. Dolovat z něj, na jakém úseku, nemám to srdce.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Mgr. Jiří Růžička byl položen dotaz

Cesta do Tibetu

Nic proti té cestě jako takové, ale je pravda, že jste na oslavu narozenin Dalajlámy letěli za peníze z našich daní dokonce snad vládním speciálem? A pokud ano, jaký má taková cesta pro nás jako občany přínos? A kolik nás přesně stála? PS: Podle mě by u každé zahraniční cesty z našich peněz měly být...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

Dílo zkázy začalo před cca. třiceti lety., Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré DiskuseBrich , 03.04.2025 16:12:33
Nejen Škoda, ale celý český průmysl byl za hubičku, ale za vysoké provize, ne prodáván, ale zašantročován, západním chlebodárcům našich mocipánů. Podobně to bylo a je ve všech oblastech.

|  17 |  0

Další články z rubriky

Migranti pro ČR povinně. Je jasno, co Rakušan podepsal, hrozí Kotzian

4:40 Migranti pro ČR povinně. Je jasno, co Rakušan podepsal, hrozí Kotzian

Převzít migranty, nebo platit. Tuto volbu mají členské státy EU po přijetí migračního paktu. Nová če…