Tendr na registr aut a rozšiřování mýtného. Takové jsou cíle budoucího ministra dopravy

3. 1. 2014 17:08

Podle kandidáta hnutí ANO na ministra dopravy Antonína Prachaře je v resortu potřeba urychleně řešit zejména výběr nového provozovatele registru vozidel, což je problém, který úřad pod vedením současného ministra v demisi Zdeňka Žáka zanedbal. Prachař to dnes řekl ČTK. Revidovat by se podle něj měl i návrh na rozšíření kamionového mýtného na celou síť silnic prvních tříd.

Tendr na registr aut a rozšiřování mýtného. Takové jsou cíle budoucího ministra dopravy
Foto: Hans Štembera
Popisek: Kmotrovská značka, ilustrační foto

"Budeme se velmi vážně zabývat parametry výběrového řízení, která vypsal ministr Žák v demisi," uvedl Prachař. Až bude nová vláda jmenována, bude se muset tímto problém zabývat jako prioritním, protože může mít negativní dopad na celou řadu lidí a vrátit proces registrace aut o rok zpět, uvedl.

Tendry na provozovatele centrálního registru vozidel a správu dopravních agend na ministerstvu vypsal úřad teprve na konci loňského listopadu. Už v březnu přitom končí smlouva se současnými poskytovateli - Telefónikou O2 a společností ICZ. Pokud z tendru do té doby nevzejde nový provozovatel, bude muset úřad prodloužit smlouvu s nynějšími, což zpravidla nebývá pro státní instituce výhodné.

Vybrat nového provozovatele by se mohlo během tří měsíců podařit, uvedl dříve Žák s tím, že úřad tak bude mít ještě měsíc k dobru pro případné komplikace. Podobný scénář by ale mohl fungovat pouze tehdy, pokud by se proti výsledkům výběrového řízení neodvolal některý z uchazečů, což je v posledních letech stále častější jev. Řešení takovýchto případů u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže pak trvá zpravidla měsíce.

Kromě problematiky registru vozidel se chce Prachař rovněž přednostně věnovat otázkám rozšiřování mýtného systému pro nákladní vozidla a autobusy. Rozšíření poplatků na celou síť silnic prvních tříd schválila vláda v demisi začátkem prosince s tím, že konečné slovo bude mít právě nastupující kabinet.

Stěžejní je ekonomický efekt

Prioritou by měl být ekonomický efekt, uvedl Prachař s tím, že mýtné výnosy z komunikací, o které se má síť zpoplatněných silnic rozšířit, musí být vyšší než náklady na provoz systému. Pokud by tomu bylo naopak, nemá smysl do takového v žádném případě vstupovat, dodal.

Kromě těchto aktuálních otázek je podle Prachaře potřeba řešit i letitý problém s nedokončenou páteřní sítí komunikací a kvalitou dopravní sítě. V nákladní dopravě je podle něj potřeba podporovat intermodální dopravní systémy, kdy jsou celé kamiony nebo jen nákladní kontejnery po části trasy přepravovány po vodě nebo železnici. 

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: nem, čtk

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Hamáček toho má už dost. Bouchl do stolu a odhalil, jak je to se „syrskými sirotky“ z Řecka: Sedmnáctiletí Pákistánci a Afghánci. Bezpečnostní riziko pro naši zemi!

17:35 Hamáček toho má už dost. Bouchl do stolu a odhalil, jak je to se „syrskými sirotky“ z Řecka: Sedmnáctiletí Pákistánci a Afghánci. Bezpečnostní riziko pro naši zemi!

Ministr vnitra a předseda ČSSD Jan Hamáček se důrazně ohradil proti všem kritikům, kteří mu vyčítají…