Testuje se mýto pro osobní auta: Kdo jezdí hodně, zaplatí za kilometr méně

04.02.2014 20:49 | Zprávy

Stát hledá cesty, jak získat více peněz na výstavbu dopravní infrastruktury. Jednu z cest představuje i zavedení dálničního mýta pro osobní vozy. Všichni řidiči už by neplatili stejné sumy za dálniční známky. Budoucí model by se mohl podobat tarifům mobilních operátorů. Nový systém má být spravedlivější, informuje o tom server iDnes.cz.

Testuje se mýto pro osobní auta: Kdo jezdí hodně, zaplatí za kilometr méně
Foto: Radek Kraus
Popisek: Dálnice D3

Mezi řidiči v Praze, Brně a Moravskoslezském kraji už je rozděleno na osm set zvláštních jednotek velikosti krabičky od sirek, které mapují, kolik kilometrů po dálnici řidiči projedou. Martin Hájek z Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava, která se na projektu podílí, prozrazuje, že je třeba stanovit příslušné platební tarify, jak je známe například od mobilních operátorů.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Článek obsahuje štítky

dálnice , doprava , iDNES.cz , Prachař , mýto , ANO

autor: mp

Jak se postavíte k výsledku voleb?

Budete respektovat vůli voličů a dáte šanci sestavit vládu tomu, kdo volby vyhraje? Řeší se teď třeba jmenování Babiše, který je trestně stíhaný, ale jestli to lidem nevadí a zvolí ho, neměl by dostat šanci sestavit vládu? A byl byste pro, aby trestně stíhaný člověk nemohl kandidovat? Třeba mě by to...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zcela otevřený Orbán: Vyhlídka na evropské zemětřesení

20:40 Zcela otevřený Orbán: Vyhlídka na evropské zemětřesení

Viktor Orbán v rozhovoru shrnul, z čeho pramení evropské problémy a proč Evropa míří k porážce. Sám …