To je do očí bijící! Ekonom Pikora sleduje neuvěřitelné dění na Slovensku kolem pohledné prezidentské kandidátky

08.03.2019 8:36

Ekonoma Vladimíra Pikoru zaráží zjištění, že téměř třiapadesát procent Slováků chce volit za prezidenta v přímé volbě někoho, koho znají sotva měsíc. „Čeká nás volba prezidenta, nebo královny krásy,“ dodává ironicky v komentáři pro server Reflex.cz s tím, že asi žije v jiné době, když se domníval, že aby se člověk stal přímo voleným prezidentem, je nezbytné, aby ho voliči dlouhodobě znali.

To je do očí bijící! Ekonom Pikora sleduje neuvěřitelné dění na Slovensku kolem pohledné prezidentské kandidátky
Foto: nextfinance.cz
Popisek: Finanční analytik Vladimír Pikora

Na tomto základě Pikora usuzuje, že svět hluboce pohrdá politikou, když se prezidentem může stát jen ten, koho naopak neznáme. A jen tak si tedy můžeme myslet, že to je slušný člověk. „To vychází z předpokladu, že v politice slušní lidé nejsou. A proto do ní musí přijít někdo zvenčí,“ shrnul a zmínil, že měsíc před volbami říkat věci tak, abyste nikoho nenaštvali, není zase tak těžké, jako kdybyste to měli dělat celý život.

Někteří Slováci tvrdí, že není nutné, aby byl kandidát dlouhodobě známý. Jako příklad prý uvádějí Kisku, který podle nich jako slovenský prezident obstál na jedničku. „Kiska ale nebyl neznámý a nepopsaný list. Lidí ho znali kvůli tomu, jakým způsobem zbohatl,“ řekl Pikora.

Anketa

Cítíte se víc jako Čech, či jako Evropan?

hlasovalo: 21835 lidí
V kontextu s tím zmiňuje, že Slováci jsou zkrátka zklamaní z politiky propojené s byznysem, korupcí a mafií. „Vražda Jána Kuciaka volá po prudké změně politiky. Situace je kritická,“ dodává s tím, že to vše se samozřejmě projevuje v politické kampani.

Neuvěřitelný Pikorovi připadá i pohled na poslední předvolební průzkumy, jelikož v různých průzkumech různých společností se jejich preference naprosto dramaticky liší. Připomíná, že jasně vede místopředsedkyně neparlamentní strany Progresivní Slovensko Zuzana Čaputová. „Průzkum společnosti Median ale ukazuje, že má podporu 23,5 procent respondentů. V průzkumu Focusu získala 26,3 procenta. A podle šetření agentury AKO má 52,9 procenta rozhodnutých voličů,“ upřesnil a dodal, že odlišné výsledky jsou do očí bijící.

Ozývají se prý názory, že je to prudkým nárůstem popularity v posledních dnech. „Takže dokonalý produkt marketingové agentury? Tak dobrý produkt, že přebije i všechny ‚nevýhody‘. Pro PR agenturu je příjemné, když na prezidenta nekandiduje muž, ale žena. Ženy jí fandí, protože je žena. Muži jí fandí, protože je pohledná,“ dodává ekonom.

Někteří lidé jsou dokonce přesvědčeni, že prezident by měl prvořadě svou zemi reprezentovat a proto musí nějak vypadat. S tím ovšem Pikora nemůže souhlasit. „Prezident není jen figurka na přehlídkové molo. Volba prezidenta není volbou královny krásy. To bychom se pak ještě taky mohli dočkat promenády v plavkách,“ kroutí ekonom nevěřícně hlavou.

Na příkladu Slovenska tak odhaduje, že příští prezidentské volby budou neuvěřitelná show marketingových agentur. „Ale mizerná show racionality a rozumu. Už nyní se hledá zatím neznámý produkt, který bude možno pro jeho neznámost dobře prodat,“ uzavřel.

Původní zdroj ZDE

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: nab

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

To si to ČT zase podělala. Seriál Stíny v mlze viděl, kdo neměl

10:21 To si to ČT zase podělala. Seriál Stíny v mlze viděl, kdo neměl

„Konečně se lidi chytili a začínají se pěkně udávat. Napráskali řezníka, co nadával na Ukrajince, a …