„Strany často nechtějí zveřejňovat náklady, které na billboardy mají. Díky aplikaci bychom chtěli získat nějakou rámcovou představu," řekl Petr Vymětal z Fakulty mezinárodních vztahů VŠE, který s TI na monitorování volebních nákladů spolupracuje. Ondráčka odhaduje, že náklady na billboardy mohou tvořit až čtvrtinu výdajů na propagaci. „Pokud se lidé zapojí, můžeme získat poměrně přesný počet rozmístění billboardů, jejich typ, ale i zda se používá negativní kampaň," uvedl Ondráčka.
TI kampaně politických stran monitoruje dlouhodobě. Dnes a ve čtvrtek organizace obešle deset politických stran, které mají podle některých průzkumů šanci uspět v květnových volbách do Evropského parlamentu. Bude se jich ptát mimo jiné na příjmy a výdaje na kampaň, jak zveřejňují dárce, zda využívají dobrovolníky či si najímají agentury. Informace o kampaních bude TI zveřejňovat na svých webových stránkách, vyhodnocení představí ještě před volbami, které budou 23. a 24. května.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: dkr, čtk