Umělec Jan Kraus a historky z lockdownu. V jedné spadla čelist i zkušeným policistům

26.03.2021 6:47

Svět je zcela jiným místem, než byl před rozšířením koronaviru. Komik Jan Kraus se v úvodu své středeční show věnoval proměnám, které nám pandemie přinesla.

Umělec Jan Kraus a historky z lockdownu. V jedné spadla čelist i zkušeným policistům
Foto: Repro Youtube
Popisek: Moderátor Show Jana Krause

Anketa

Má být Slavia potrestána za údajné rasistické napadení hráče Glasgow Rangers?

4%
96%
hlasovalo: 10255 lidí

Show Jana Krause na TV Prima byla tentokrát vykopnuta statistikou. Přehled, který si nechal udělat britský obchodní dům, je podle něj nejlepší ukázkou, co všechno se za rok lockdownu změnilo.

O 20 procent stoupl například prodej závěsů. Ale ještě více, o 33 procent, stoupl prodej sad na domácí malování. „Sedíme furt doma, tak si malujeme, ale radši to schováváme za závěsy,“ nabídl výklad herec.

Stoupl, a to výrazně, též zájem o domácí vířivky a zahradní altány. Lidé se též mnohem více zajímají o potřeby na grilování a rovněž v sekci potravin o vše, co se na grilu dá upravovat.

O plných 45 procent se zvedl prodej televizorů. A s těmi je spojený i, dle hantýrky prodejců, „efekt Netflix“. Dodavatel seriálů má zkrátka takový kulturní zásah, že to ovlivňuje už i nákupní preference.

V loňském roce byl trhákem produkce seriál Královnin gambit, příběh o šachové velmistryni z dětského domova. Když s ním Netflix vyjel, zvedl se mezi znuděnými absolventy karanténních uzávěr prodej šachových souprav o plných 121 procent.

Takže už vlastně ani nepřekvapí, že show Emily in Paris zvedla o 67 procent prodej baretů a jásali i další výrobci ikonických propriet.

Za dvacetiprocentní nárůst zákaznického zájmu mohou prodejci čalounění a specifických závěsů poděkovat jen seriálu Koruna, který přenáší diváky za zdi Buckinghamského paláce.

Nárůst v desítkách procent ale není nic proti hodům prodejců tepláků, legin a dalšího domácího oblečení. Těm se zvedl obrat o 1303 procent. „Tepláky jedou,“ smál se Kraus a diváci s ním.

Pláčou výrobci budíků, těm klesl zájem o 40 procent a Kraus se tomu vlastně nediví, sám nechápe, proč se v takto rozhašeném světě vůbec budit.

O 12 procent naopak stoupl zájem o kávovary.

A co kufry, navnadil herec publikum otázkou. „Mínus sedmdesát procent,“ dodal za chápavého smíchu.

Boty na vysokém podpatku se propadly o 62 procent, kabelky do společnosti o 56, a Krausovi to pořád přišlo podezřele moc.

Výrobci fitness náramků a všech dalších sportovních propriet si ale chrochtají, prodeje se jim zlepšily o 64 procent.

Veškeré úvahy o karanténní zábavě ale postavil devět měsíců po začátku karantény zájem o novorozenecké potřeby. Stoupl meziročně o 274 procent.

„Svět je úplně jiné místo, než vloni v lednu,“ shrnul čísla ředitel obchodního domu.

Proměny ilustroval Jan Kraus kresleným vtipem dvou dokonale kulatých manželů, kteří na konci karantény dumají, jak se dveřmi dostanou z bytu.

Jiní lidé se snaží udržovat i v časech omezeného pohybu a využívají k tomu omezené výjimky z vládních zákazů. V České Lípě takto dva manželé venčí psa a dohodli se, že se v pohybu na čerstvém vzduchu budou spravedlivě střídat.

Jednoho dne však manželka obvinila manžela, že ji předbíhá a nyní je s venčením na řadě ona. Manžel nesouhlasil a trval na tom, že venčit má jít on.

Po hádce a sérii vzájemných obvinění manžel nečekaně přenesl domácí spor na veřejnou úroveň. Požádal totiž českolipskou policii, zda by mu umožnila přehrát manželce záznam z policejní kamery před jejich domem, který by ji usvědčil, že předcházejícího dne psa venčila ona.

„To je požitková procházka,“ komentoval situaci v rodině, jejíž příběh se dostal až do novin, Jan Kraus.

Omezení služeb ovlivňuje i módu. Nedostupnost kadeřnických služeb třeba oživuje popularitu bohatého účesu z osmdesátých let, proslaveného pod názvem „mullet“. Háro, které je v Česku neoddělitelně spjato s teenagerovskými roky Jaromíra Jágra, dnes propaguje i řada celebrit, které si klienti kadeřnictví berou za vzory. Dá se tedy očekávat opětovný nárůst těchto kreací na ulicích.

„To jsem rád, že to vím, taky si to hodím,“ komentoval Jan Kraus a přejel rukou svou pleš.


 

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: jav

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Tupí a blbí příznivci Zemana. Hutka zpívá. A další umělci také

8:08 Tupí a blbí příznivci Zemana. Hutka zpívá. A další umělci také

Písničkář Jaroslav Hutka složil další protestsong o svém neoblíbeném tématu, Miloši Zemanovi. Propír…