Bohumil Pečinka rozebírá ve svém posledním komentáři pro týdeník Reflex současnou uprchlickou krizi a její možné dopady na fungování Evropy. „Rozhodně jsme svědky regulérní invaze uprchlíků na evropský kontinent,“ říká Pečinka a dodává, že právě příchod lidí, kteří k nám přinášejí zcela odlišnou kulturu, přetvoří dosavadní evropský režim.
Mnozí podle Pečinky argumentují tím, že my jsme přece také opouštěli naši zem v dobách nejvyšší nouze a vždy nás Západ přijal. Proto tedy máme morální povinnost přijmout i ty, co přicházejí nyní. Zároveň také někteří tvrdí, že náš odpor k cizímu je jen „přežitek z dob komunismu“.
Tomu Pečinka oponuje tím, že kdybychom tu brojili proti všem uprchlíkům stejně, nebyly by tu velké menšiny Ukrajinců, Vietnamců, Číňanů a mnohých dalších, kteří se však zvládli zcela plynule zapojit do společnosti, a nikdo nezpochybňuje „jejich obrovský přínos české ekonomice a našemu světu obecně“.
Hlavní problém spočívá v tom, že nově příchozí muslimové, mají zcela jinak nastavené hodnoty. „Islám není jenom věrouka, ale především ucelená představa o zcela specifickém fungování státu a vztazích mezi lidmi,“ tvrdí Pečinka a dodává, že každý muslim má povinnost „aktivně měnit okolní svět a nevěřící k obrazu svému.“ A právě proto vznikají ona muslimská ghetta, kde nelze vymáhat evropské zákony a lidská práva. Podle Pečinky jejich přijetím Evropa „přihlízí destrukci vlastní civilizace“.
Apeluje na evropské elity, aby se naučily říkat jednoduché „NE“, což jim doposud nešlo, poněvadž se samy lapily do pasti politické korektnosti. Kritizuje ideu multikulturalismu, která podle něj a podle zkušeností mnoha evropských zemí, nevede k rozmělnění kultur a k tomu, že se vzájemně od sebe něco naučíme, místo toho vznikají „velké sociální konflikty uvnitř společnosti“. A řešení EU v podobě povinných kvót na přerozdělení uprchlíků pak podle něj může „zrodit jenom malé Hitlery“.
Jenže co se s tím dá dělat. „Na jedné straně ekonomický obr bez víry ve vlastní hodnoty, na straně druhé miliony frustrovaných lidí z nefunkčních států, kteří, kamkoli přijdou, nastolují tam svůj způsob života, odlišný od hostitelské země,“ popisuje Pečinka současný konflikt. Některé osobnosti veřejného prostoru příliv nové krve a kultury vítají. Například papež František v něm vidí „nápravu sociálně-ekonomické nespravedlnosti kapitalismu“.
Na druhou stranu bychom měli vystřízlivět, začít brát situaci zcela vážně a nebýt překvapení z toho, že nám někdo bez diskuze zavře hranice před nosem. „Ne každá válka je vyhlášená. A ne každá se musí odehrávat za hlomozu tanků a letadel.“
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: spa