Už během vysílání show, kde Soukup drtil ČT, na Kavčích horách žhavili dráty. Je to velmi zajímavé

01.03.2018 9:37

Generální ředitel TV Barrandov Jaromír Soukup ve svém pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa zaútočil na veřejnoprávní Českou televizi. Tepal údajné nepravosti v hospodaření této instituce. A tady to začíná být zajímavé. V České televizi totiž na Soukupovy výroky reagovali už během pořadu. Nahlédněte.

Už během vysílání show, kde Soukup drtil ČT, na Kavčích horách žhavili dráty. Je to velmi zajímavé
Foto: Facebook
Popisek: Jaromír Soukup opepřil svůj pořad dramatickým efektem

Četli jste Saturnina? Pak si možná vzpomenete, že v knize okrajovou roli hraje také Kancelář pro uvádění románových příběhů na pravou míru. Do ní mohli napsat čtenáři, kteří měli pocit, že v románech čtou nesmysly, a kancelář jim obratem odpověděla, jak se věci odehrály doopravdy. Česká televize se možná dílem Zdeňka Jirotky inspirovala a rozhodla se uvádět některé Soukupovy informace na pravou míru. Už po prvních třech minutách pořadu Jaromíra Soukupa totiž bylo co napravovat.  

Anketa

Je dobře, že byl Petr Žantovský zvolen členem Rady ČTK?

94%
6%
hlasovalo: 9572 lidí

Soukup promluvil o Zdeňku Šarapatkovi, publicistovi a komentátorovi, který vedl premiérské kabinety Miloše Zemana a Stanislava Grosse. Od roku 2015 je tento muž členem Rady České televize. „Zdeněk Šarapatka je ztělesněním neuvěřitelného politruka, který nevidí ani doleva, ani doprava. A když je agresivnější, agresivnější a agresivnější, tak je spokojenější, spokojenější a spokojenější,“ pravil na adresu Šarapatky Soukup.

Generální ředitel TV Barrandov se rozhodl, že divákům ukáže i Šarapatkovou fotku. Jenže to trochu popletl. Místo zmíněného Zdeňka Šarapatky, člena Rady ČT, se na obrazovkách objevil Milan Šarapatka, poslanec za hnutí Úsvit Tomia Okamury z let 2013 až 2017. Tento poslanec v roce 2014 vyrazil na poloostrov Krym, kde dohlížel na čistotu referenda o připojení poloostrova k Ruské federaci.

Česká televize na záměnu pánů Šarapatky a Šarapatky upozornila na sociální síti Twitter už během Soukupova vysílání. A to byla teprve první z řady informací, které veřejnoprávní televize uváděla na pravou míru. „Hned na úvod #tvbarrandov... na fotce pana Šarapatky není ten správný pan @zdeneksarapatka,“ stojí na twitterovém účtu veřejnoprávní televize.

Soukup ale pokračoval a konstatoval, že ČT provozuje pět kanálů, ale má tolik peněz, že by mohla provozovat kanálů mnohem více. Veřejnoprávní televize se brání, že má sice „jen“ pět kanálů, ale současně vyrábí dvakrát více pořadů než všechny ostatní komerční televize dohromady.   

Ředitel TV Barrandov také konstatoval, že má veřejnoprávní televize příjmy nejen z koncesionářských poplatků, ale třeba také z reklam. A tady vstoupila ČT znovu do hry. „Půl miliardy za reklamu? Z reklamy na ČT profituje zejména agentura Médea – agentura Jaromíra Soukupa,“ objevilo se na Twitteru.

Soukup ostřeloval Českou televizi i kvůli tomu, že si veřejnoprávní televize nechává utíkat mezi prsty jednu velkou sportovní událost za druhou, protože údajně nemá dost peněz. Člověk by přitom podle Soukupa čekal, že veřejnoprávní televize sportovní přenosy koupí, jenže se tak často neděje. Soukup před kamerami spekuloval o tom, že veřejnoprávní televize nekupuje práva na nadnárodní sportovní akce, protože na této úrovni se údajně těžko říká o všimné.  

ČT k tomu napsala následující: „Tvbarrandov: @CzechTV bude vysílat Evropskou ligu UEFA až do roku 2021, kvalifikační utkání české reprezentace na nadcházející evropský i světový šampionát i na zápasy v soutěži Liga národů UEFA. Také závěrečný turnaj EURO 2020 nebo třeba MS z Kataru 2022.“

Generální ředitel TV Barrandov Soukup si vzal do prádla také programového ředitele Milana Fridricha, který vedle toho, že je programovým ředitelem provozuje podle Soukupa také soukromou živnost, totiž činnost informačních a zpravodajských kanceláří. Soukup má za to, že se tu otevírá prostor pro „různé faktury dodavatelům a výrobcům programu ČT“.

I tady poskytla veřejnoprávní televize doplňující informace. Programovým ředitelem je Fridrich od roku 2011 a činnost, kterou zmínil Soukup, byla ukončena v roce 2008. To je informace veřejně dostupná v živnostenském rejstříku.

Na přetřes přišel také bývalý generální ředitel ČT Jiří Janeček. To byl podle Soukupa „určitě také pěkný vykuk“, ale peníze, které neproinvestoval, dokázal odložit pro budoucí spotřebu. Jde o 5,5 miliardy korun. ČT k tomu dodala další informaci. „Za Jiřího Janečka se zdvojnásobil televizní poplatek. Až do roku 2011 měl také příjmy z reklamy. Přitom vysílal na méně kanálech a vyráběl o téměř čtvrtinu méně pořadů,“ napsala.  

Když se Soukupův pořad blížil k závěru, veřejnoprávní televize požádala občany, aby se podívali do zprávy o hospodaření ČT, kterou vydala uznávaná auditorská firma Ernst & Young. Tyto zprávy jsou veřejně dostupné na webu televize a občané se z ní dozví fakta. Soukup ve svém pořadu podle ČT totiž operoval čísly, která neodpovídala realitě. „Předkládané grafy jsou z prezentace bývalého ředitele programových okruhů ČT Žádníka z konference v Senátu pořádané senátorem Velebou. Na jejich nesprávnost jsme upozorňovali už tenkrát,“ stojí na Twitteru.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: mp

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Tak to se vyplatilo! Do kampaně prý „vrazili“ 249 korun, odnášejí si 1,1 milionu. Recesisté se svezli na Babišově vlně

14:31 Tak to se vyplatilo! Do kampaně prý „vrazili“ 249 korun, odnášejí si 1,1 milionu. Recesisté se svezli na Babišově vlně

Komu se eurovolby vyplatily a komu ne? U velkých stran jde o otázku, která se bude řešit jak mezi po…