V železničním tendru Jihočeského kraje za šest miliard zbyly jen ČD

10.01.2019 15:45 | Zprávy

V tendru Jihočeského kraje za šest miliard korun na desetileté provozování železničních tratí po roce 2019 zůstaly jako jediný účastník České dráhy. Firma Leo Express ve středu z výběrového řízení odstoupila. Do konce dubna chce mít kraj s národním dopravcem smlouvu o smlouvě budoucí. Jde o provoz motorové i elektrické trakce a speciální tratě, takzvané Bechyňky, objem 5,5 milionu kilometrů ročně. Novinářům to dnes řekla jihočeská hejtmanka Ivana Stráská (ČSSD).

V železničním tendru Jihočeského kraje za šest miliard zbyly jen ČD
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlak, ilustrační foto

Soutěž se týká všech tratí vyjma takzvaných šumavských lokálek, které provozuje firma GW Train Regio. První tendr kraj zrušil, nabízené ceny připadaly vedení kraje vysoké. Leo Express z nové soutěže odstoupil, protože uspěl v tendru Zlínského kraje a vlaky, které chtěl využít v jižních Čechách, nasadí na Zlínsku, řekl radní pro dopravu Jiří Švec (STAN). „Tím pádem nám ve hře zůstává jediný hráč, zájemce, což jsou České dráhy,“ řekl Švec.

Soutěžené tratě provozují právě ČD. „Do konce dubna bychom rádi měli smlouvu o smlouvě budoucí. Mohli by u nás začít jezdit od prosince 2019,“ řekla na dotaz ČTK hejtmanka.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: čtk

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Dobrý den.

Čeho se bojíte víc? STAČILA nebo SPOLU?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vláda už oficiálně připravuje Česko na chudobu

4:44 Vláda už oficiálně připravuje Česko na chudobu

Česko se snaží zmírnit dopady rozšíření obchodování s emisními povolenkami na domácnosti, které dřív…