Ve Vodochodech navyšují výrobní kapacity. Měsíčně chtějí vyrábět až dva letouny
28.02.2023 13:24 | Tisková zpráva
Společnost Aero, tradiční český výrobce proudových letadel, spustila do provozu novou výrobní linku určenou výhradně pro nový cvičný letoun L-39NG. Výstupem montážní linky je trup letounů, její výrobní kapacita je plánována až na 24 kusů skořepin ročně a zaměstná více než 100 lidí.
Na nové výrobní lince, která je zaměřena na výrobu trupu letounu L-39NG, se již sériová výroba spustila. „Investice, kterou jsme vložili do vybudování kompletně nové výrobní linky, nám umožní postupně navyšovat kapacitu a vyrábět až dva letouny L-39NG měsíčně. Produkci 24 letounů ročně plánujeme dosáhnout během dvou let,“ uvádí Jan Čáp, výkonný viceprezident & Chief Industrial Officer Aero.
Anketa
Kvitujete postup vlády Petra Fialy ve věci války na Ukrajině?
V současné době je v provozu první etapa nové výrobní linky, která navýší výrobu L-39NG na 17 letounů ročně. Druhá etapa pak přinese požadované navýšení na 24 letadel ročně. Nyní je na nové výrobní lince v různých fázích rozpracovanosti 7 letounů L-39NG a dalších 5 kusů již prochází finální montáží.
V souvislosti s investicí do výrobní linky proběhla také rekonstrukce výrobních prostor i zázemí pro zaměstnance. Tato výrobní linka nabídne pracovní příležitosti několika desítkám nových pracovníků. „Na novou výrobní linku nabíráme nové zaměstnance, kteří se budou podílet na stavbě našeho letounu L-39NG. Výstupem montážní linky je kompletní trup letounu. Potřebujeme zejména nýtaře nebo klempíře,“ upřesňuje požadované pozice Jiří Linka, viceprezident výroby Aero.
Aero Vodochody má v současnosti objednávky na 34 letadel L-39NG. Tento víceúčelový proudový letoun, který je schopen plnit širokou škálu misí, se vyznačuje vysokou spolehlivostí, vynikajícími letovými vlastnostmi, nízkými provozními náklady a životností až do roku 2070.
Do výroby Engéčka jsou ve velké míře zapojeni rovněž tuzemští dodavatelé a firmy. Přes 60 % všech dodavatelů společnosti Aero jsou právě české firmy. „Každá investice do navýšení výrobních kapacit pro náš nový cvičný letoun L-39NG je další příležitostí pro české firmy, které se s námi na jeho výrobě od počátku podílejí,“ doplňuje na závěr Jiří Linka, viceprezident výroby Aero.
Váš záměr byl dobrý, ale evidentně se nepovedl. Myslíte, že jste se tedy jako moderátor osvědčil? A nemáte pocit, že je tu mezi vládou a opozicí až příliš hluboká propast, která se bohužel pro nás čím dál víc prohlubuje a vlastně je to vidět i ve společnosti, která je rozdělená.
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.
reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.