"S výjimkou ÚOKFK (Útvaru odhalování korupce a finanční kriminality) vykázaly všechny útvary policie s celostátní působností v roce 2011 nárůst," píše se v dokumentu. Průměrně policie sledovala přes šest telefonních linek v rámci jednoho spisu, ÚOOZ 12, NPC pak téměř 19. Celkový počet registrovaných telefonních čísel v ČR je přitom asi 13,5 milionu. Doba, po kterou byl záznam hovoru nasazen, činila v průměru 95 dnů.
Narostlo i sledování lidí
Materiál také uvádí, že zhruba 35 procent ze všech odposlechů souviselo s organizovanou kriminalitou. Zdaleka nejvyšší počet odposlechů z jednotlivých krajů týkající se organizovaného zločinu byl nasazen ve Zlínském kraji, kde je policie využila více než dvěstěkrát. Podle analýzy bylo z celkových 5776 loni skončených odposlechů přímo nebo alespoň nepřímo využito pro trestní řízení 81 procent z nich.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk, mp