Sociální sítě podle odborníků sice vedou k většímu zapojení občanů do debaty o roli hlavy státu, případně o jednotlivých kandidátech, mezi jejich uživateli se však stále nachází pouze menšina z celkového počtu potenciálních voličů.
Týmy prezidentských kandidátů se pak v předvolební kampani spíše učily využívat možností internetu, než aby propagaci posunuly na úroveň obvyklou v USA nebo západních zemích, uvedli odborníci na nová média Václav Jelen ze společnosti Actum a šéfredaktor internetového magazínu Ikaros Jan Rylich.
V porovnání s využitím sociálních médií ve Spojených státech byly internetové prezentace českých kandidátů spíše "amatérské", uvedl Jelen. Podobně vedené kampaně v elektronickém světě podle něj nemají klíčový vliv na volební účast. "Skutečně si myslím, že jejich vliv se v médiích trochu přeceňuje. A to primárně proto, že sociální sítě jsou pro média docela sexy téma, které rády zmiňují," řekl Jelen.
"Ať už si uživatelé sociálních sítí myslí cokoli, sociální sítě podle mého názoru nemají rozhodující vliv," uvedl Rylich. Na Facebooku a podobných webech se podle něj nachází menšina z celkového počtu voličů, kteří mohou výsledek voleb ovlivnit.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan, čtk