Zakážou vám Fabii. Okradou vás. Kupce ojetých aut čeká šok

30.11.2022 13:14

Zákaz prodeje ojetých vozů, případně jejich masivní zdanění. I k tomu by mohlo dle automobilových publicistů brzy dojít v rámci boje proti globálnímu oteplování. A pakliže by si někdo myslel, že ojeté vozy jako starší Škoda Fabia v době krize výrazně zlevnily, je na omylu. Naopak prý prodejci začali používat nekalé praktiky.

Zakážou vám Fabii. Okradou vás. Kupce ojetých aut čeká šok
Foto: archiv red
Popisek: Typický obrázek na D1 - stojící kolona

Stále přísnější regulace ohrožují trh s malými a mini vozy. Za posledních deset let se jejich nabídka v Česku snížila o třetinu z padesáti modelů na 33. Píšou o tom Lidové noviny s tím, že menší a levnější auta čelí zkrátka těm největším překážkám, neboť výrobci mají před sebou důležité milínky: A to novou emisní normu Euro 7, která dál sníží emise spalovacích motorů. V roce 2030 se pak má zpřísnit to, kolik mohou vyráběné vozy vytvářet oxidu uhličitého – a od roku 2035 nebude ani možné spalovací motory prodávat.

Je tak například možné, že Volkswagen přestane vyrábět model Polo, což je jedno z nejprodávanějších aut Evropy. A otázka je, zda se budou vyrábět Škody Fabie. „Oba vozy spolu sdílejí většinu techniky, pokud skončí polo, bude dávat méně smyslu i fabia. Ta by pak mohla ve stávající podobě skončit a nástupce už nedostane,“ poznamenávají Lidové noviny.

Jak pak píše server Autoforum.cz, daný vývoj se pochopitelně promítl i do thu s ojetinami, kdy se půrměrná cena aut z druhé ruky dostala na neskutečných 289 tisíc korun. „Řada majitelů autobazarů v danou chvíli začala zmiňovat, že žně jsou u konce, tak tomu ale ve finále nemusí být. Obchodů se uskutečňuje méně, vysoké marže si ale prodejci nechtějí nechat ujít. A někteří jsou připraveni kvůli tomu zajít až za hranu akceptovatelného,“ píše server s odkazem na společnost Cebia, jež poukazuje na navýšení počtu nekalých praktik.

Chystá se koordinovaný postup proti starším vozům. Státy s nimi podle serveru aazdravi.cz udělají to, co umí nejlépe – zdaní je. Podle serveru pak už bude stačit pouze daně upravovat tak, aby se staly pro ty, kdo takové vozy stále vlastní, neúnosné. Potom jim nezbude než staré vozy zlikvidovat.

 

Redakci PL můžete podpořit i zakoupením předplatného. Předplatitelům nezobrazujeme reklamy.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: vef

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
MUDr. Zdeněk Hřib byl položen dotaz

Parkování v Praze

Vážený pane Hřibe, je možné se zaměřit na výstavbu parkovacích domů v Praze? Situace ohledně parkování je žalostná. Omezení vozidel není řešením, jelikož se bavíme o provozu, ale nikoliv o umístění stojících vozidel. Osobně jezdím s vozem 1x za týden či čtrnáct dní a to mimo Prahu, avšak téměř po...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Ruský plyn, ropa, hliník, uhlí, uran a diamanty nepatří Rusům.“ Zahřmělo z Polska

11:53 „Ruský plyn, ropa, hliník, uhlí, uran a diamanty nepatří Rusům.“ Zahřmělo z Polska

„Ať už bylo Rusko carské, sovětské nebo vedené Putinem, v průběhu staletí se nezměnilo. Řídí se stej…