Záměrný dezinformační útok redaktorů ČT? Pořad Newsroom vyšetřuje RRTV

06.12.2018 17:17

Petr Štěpánek před pár měsíci vzdal boj o post člena Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, kam ho nominovalo hnutí ANO. Pořad Newsroom ČT24 v této souvislosti připravil o Štěpánkovi reportáž, kvůli které se nominant do RRTV opravdu hodně rozzlobil. Pracovníci ČT v ní prý lhali, „až se jim od huby prášilo“. Štěpánek proto podal na veřejnoprávní televizi stížnost. A teď se celá záležitost pohnula kupředu...

Záměrný dezinformační útok redaktorů ČT? Pořad Newsroom vyšetřuje RRTV
Foto: ČTÚ
Popisek: Petr Štěpánek

Petr Štěpánek byl na přelomu tisíciletí členem Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. V roce 2018 se chtěl do této rady vrátit a chtěl televizi zkusit změnit. Mimo jiné napsal, že si veřejnoprávní televize zaslouží vyhodit do vzduchu. Svými projevy vzbudil značný rozruch. Proti Štěpánkovi se dokonce konala demonstrace.

Kromě toho dostal aktér prostor v pořadu Newsroom ČT24, aby mohl prezentovat své názory. Štěpánek si však stěžuje, že většina vět, které pronesl, nakonec na kameru nezazněly. Byly vystřiženy.

Anketa

BIS varuje před nepřátelským vlivem Ruska. Obáváte se ruského vlivu v ČR?

hlasovalo: 19828 lidí
Ve stížnosti zaslané Radě pro rozhlasové a televizní vysílání napsal, že smyslem reportáže natočené o něm bylo jen a pouze jej co nejvíc očernit, aby do RRTV nebyl zvolen. „Součástí dezinformačního útoku redaktorů České televize opět byla – v ČT už tradičně – 15 let stará kauza našeho údajného zavinění prohrané arbitráže ve věci TV Nova a odvolání tehdejší rady, jíž jsem byl místopředsedou. Redaktorům ČT přitom musí být známo, že jak pozdější šetření speciální sněmovní vyšetřovací komise, tak šetření Policie ČR jakékoli zavinění ze strany RRTV vyloučilo. Rovněž jim musí být známo i to, že odvolání členů RRTV následně opakovaně zrušily soudy pro jeho nezákonnost. Přesto redaktoři ČT neváhají mnohokrát vyvrácené lži znovu použít,“ napsal Štěpánek v září tohoto roku na sociální síti Facebook.

Teď se zdá, že se celá záležitost pohnula kupředu a RRTV zahájila s veřejnoprávní televizí správní řízení pro možné porušení zákona. „Rada pro vysílání zahájila s Českou televizí správní řízení pro možné porušení zákona, neboť ČT o mně odvysílala nepravdivé, respektive zavádějící informace. Jinými slovy: Ve snaze poškodit mě lhali redaktoři České televize, až se jim od huby prášilo,“ napsal opět na sociální síti Facebook Štěpánek.

RRTV ve shodě se Štěpánkem konstatovala, že v reportáži pořadu Newsroom nebyl zmíněn další vývoj v arbitráži spojené s televizí Nova. Šetření sněmovní komise provedené později možné pochybení radních vyloučilo. Fakt, že to v pořadu ČT nezaznělo, mohlo v divácích veřejnoprávní televize vyvolat mylný dojem, že se snad Štěpánek dopustil něčeho nekalého.

„Provozovatel se tak mohl dopustit porušení povinnosti poskytovat objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů,“ cituje Štěpánek z tiskové zprávy RRTV.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: mp

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Čučkaři? Jana Černochová přinesla důvod, proč Zemanovi vadí BIS. Jde o Rusa a je to vážné

15:18 Čučkaři? Jana Černochová přinesla důvod, proč Zemanovi vadí BIS. Jde o Rusa a je to vážné

Moderátor Luboš Xaver Veselý v internetové televizi XTV přivítal poslankyni Janu Černochovou (ODS). …