Dobeš nemá nic proti auditu na ministerstvu dopravy, chce se ale s Peake dohodnout na tom, kdo ho bude provádět, aby byl skutečně nezávislý.
Audit se musí zabývat smlouvami s firmou ATS-Telcom
„Myslím, že součástí auditu bude problematika celého procesu přípravy nového registru vozidel, včetně jednotlivých smluv. Počínaje tou smlouvou, kterou v roce 2010 s ATS-Telcom podepsal tehdejší ministr dopravy Gustav Slamečka,“ řekl Dobeš v Právu.
Smlouva podepsaná Gustavem Slamečkou obsahovala ze tří čtvrtin pevně stanovené služby, jako je provozování registru řidičů nebo testy pro autoškoly. Zbývající třetina sestávala z ekonomicko-personálních službách pro ministerstvo dopravy. Resort Pavla Dobeše si pak příležitostně u firmy objednával služby týkající se systémové integrace a projektového řízení.
Nový registr jsme získali v podstatě zadarmo
Registr byl spuštěn 9. července a stejný den došlo k prvnímu kolapsu. Ten podle Dobeše způsobila právě dodavatelská firma ATS – Telcom Praha, která pro ministerstvo dopravy vytvořila nový registr za 37 milionů.
Původní smlouva z roku 2010 se rozšířila, čímž se mělo podle Dobeše výrazně ušetřit. To prý ukázal také nezávislý posudek. „Těch 37 milionů je zaplaceno z peněz, které bychom firmě ATS-Telcom museli za její služby zaplatit stejně, nebo by propadly. Nutno navíc připomenout, že za starý registr jsme ministerstvu vnitra ročně platili 32 miliónů, a to teď odpadlo. Takže nový systém byl získán vlastně zadarmo,“ vysvětlil Dobeš v Právu.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vfe