"Před několika dny jsem si vyměnila občanský průkaz, a protože to souviselo s mou změnou příjmení, chtěla jsem prostřednictvím základních registrů dát změnu vědět i mé zdravotní pojišťovně," popsala serveru Daniela Lisová Poláková.
Právě takové propojení registrů by mělo fungovat už od července, občanské průkazy s novou podobou se vystavují od ledna. V případě Lisové Polákové došlo na obě „novinky“, jenže jak jí sdělili na úřadě, zřejmě spolu neumí komunikovat.
„Úředníci mi po zadání čísla nového občanského průkazu sdělili, že doklad pro ně neexistuje," popisuje žena moment, kdy chtěla kvůli změně příjmení obeslat i zdravotní pojišťovnu.
Co způsobuje její problém, ale úřady nedokázaly vysvětlit ani novinářům. "Pokud by to byl větší problém, věděl bych o něm, ale problémy tohoto druhu nemíváme," odmítl šéf občanskosprávního odboru na Praze 17 Jiří Vršovský.
Pracovnice tamějšího Czech Pointu Pavla Klusáčková také popřela možnost systémové chyby. "S novými občanskými průkazy tady pracujeme a žádné problémy jsme nezaznamenali," uvedla.
Jak chyba mohla vzniknout, popsal jedině Jiří Korbel z tiskového odboru ministerstva vnitra. "Už jsme se setkali s výjimečnou situací, kdy úředník nově vytvořený občanský průkaz místo toho, aby ho potvrdil, omylem zrušil," vysvětlil, i když takovou možnost pracovnice na městském úřadu Prahy 17 popřely.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan