"S výjimkou ÚOKFK (Útvaru odhalování korupce a finanční kriminality) vykázaly všechny útvary policie s celostátní působností v roce 2011 nárůst," píše se v dokumentu. Průměrně policie sledovala přes šest telefonních linek v rámci jednoho spisu, ÚOOZ 12, NPC pak téměř 19. Celkový počet registrovaných telefonních čísel v ČR je přitom asi 13,5 milionu. Doba, po kterou byl záznam hovoru nasazen, činila v průměru 95 dnů.
Narostlo i sledování lidí
Materiál také uvádí, že zhruba 35 procent ze všech odposlechů souviselo s organizovanou kriminalitou. Zdaleka nejvyšší počet odposlechů z jednotlivých krajů týkající se organizovaného zločinu byl nasazen ve Zlínském kraji, kde je policie využila více než dvěstěkrát. Podle analýzy bylo z celkových 5776 loni skončených odposlechů přímo nebo alespoň nepřímo využito pro trestní řízení 81 procent z nich.
Policisté v loňském roce také ve větší míře využili možnost sledovat lidi a věci. V roce 2010 provedli přes 4000 takových úkonů, loni přibližně o deset procent více. Přesný počet sledovaných lidí a věcí určit nelze, jeden člověk totiž mohl figurovat v několika kauzách najednou.
Analýza také sděluje, že počet případů, při nichž policisté požadovali takzvané provozní a lokalizační údaje, se vzhledem k rozhodnutí Ústavního soudu, který povinnost tyto údaje uchovávat zrušil, výrazně snížil. Jde o informace telefonních operátorů nebo poskytovatelů internetového připojení o tom, kdo, odkud, s kým a jak dlouho komunikoval.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk, mp