Asociace řidičů alternativních taxislužeb: Kompromis, který však do budoucna dává velký smysl

25.06.2019 20:37 | Zprávy

Komentář k dnešnímu jednání hospodářského výboru k novele silničního zákona, postihující také taxislužby

Asociace řidičů alternativních taxislužeb: Kompromis, který však do budoucna dává velký smysl
Foto: Hans Štembera
Popisek: Parlament ČR Poslanecká sněmovna

Při dnešním hlasování o pozměňovacích návrzích k novele silničního zákona, které se dotýkaly i provozování taxislužeb, totiž hospodářský výbor sněmovny podpořil novelu v podstatě v rozsahu, jak byla navržena. Česká republika tak dnes učinila další důležitý krok k tomu, aby se svou legislativou dohnala okolní země - především Slovensko a Polsko - kde již došlo ke schválení zákonů, liberalizující odvětví taxislužeb. Co si od toho slibujeme? Přestože se stále jedná o kompromis, který je daleko tomu, jak bychom si zákon představovali, má šanci přinést rychlé narovnání trhu. Vydělat by na tom měli všichni - zákazníci, řidiči i samosprávy.

Za volantem alternativních taxíků jezdí řada z nás několik let. Většinou proto, že jsme chtěli, aby se zlepšila pověst a kvalita taxislužby. A nejsme daleko od pravdy, když řekneme, že se to podařilo a v posledních letech šla kvalita servisu nahoru především díky tomu, že alternativní taxislužby nastavila jasná pravidla kontroly ceny i kvality. Dnes není problém nepoctivé nebo špatné taxikáře "vyřadit" na základě hodnocení jejich cestujících. Sami víme, jak moc se snažíme, abychom získali to nejvyšší možné hodnocení. A bereme to tak, že novela nám přizná alespoň část tohoto úspěchu.

Velice vítáme vyřazení místopisných zkoušek, které považujeme za zbytečný relikt, zatěžující městské úředníky. Jejich uvolněnou kapacitu rádi uvidíme v ulicích při kontrolách provozu a výkonů jednotlivých taxikářů, které jsou pro nás tou pravou cestou, jak ohlídat kvalitu tak, aby taxislužby městu nedělaly českým městům ostudu, ale naopak zlepšovaly jeho pověst. Zároveň je třeba jasně říci, že nám nejde o zrušení kontroly a pravidel v taxislužbě. Ty jsou potřeba. Tak jako každý z nás má řidičák, musí mít živnost i pojištění. Ale vadí nám chaotické a často úplně překroucené regulace. Naše republika je malá a dokud se nesjednotí pravidla, která bude vyžadovat výhradně ministerstvo dopravy, daleko se nedostaneme. Nepodceňujme ani sílu jednotlivých platforem - v Česku Boltu a Uberu, pro které jezdíme. Kdo se v problematice orientuje, ten ví, jak rychle vyřadí z nabídky řidiče, kteří nesplňují jejich nároky. Což je velký rozdíl oproti jednání například některých dispečinků.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Mgr. Jana Zwyrtek Hamplová byl položen dotaz

Volby

Mohu mít osobní otázku, koho budete volit vy? Přijde mi, že až moc chválíte opozici, která má ale sama máslo na hlavě, třeba ANO, které bylo u vlády docela dlouho a taky nám životní podmínky moc nezlepšili. Navíc je to pořád to stejné. Politici před volbami slibují a po volbách je vše jinak. Má tak ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Petr Jahn: Chudárek, veřejnoprávní sport a memorandum schválené do voleb

17:43 Petr Jahn: Chudárek, veřejnoprávní sport a memorandum schválené do voleb

Když jsem si pročítal projekty pěti vybraných kandidátů na generálního ředitele České televize, zara…