Den bez bankovních poplatků - letos již popáté

27.02.2012 10:36

Za vteřinu na poplatcích bankám zaplatíme přes 1 215 korun. Změna banky ušetří až několik tisíc ročně! Nenechte banky vysávat váš účet!

Den bez bankovních poplatků - letos již popáté
Foto: Redakce
Popisek: OVB Vstřícná banka - logo

Již popáté letos na 29. únor připadá významný den všech bankovních klientů – „Den protestu proti bankovním poplatkům“. Klienti si tento den v roce sami vybrali na našich stránkách v anketě před čtyřmi roky. Poprvé jsme „slavili“ poslední únorový den v roce 2008 a návštěvníci webu si jako nejvhodnější způsob oslav vybrali zároveň nejrealističtější možnost – 28.(29.) února neprovádět žádné bankovní operace, které jsou zatíženy bankovním poplatkem (příkaz k úhradě, výběr z bankomatu, vklad na účet apod.). Pokud by se někdo chtěl o kondici bank díky tomuto protestu bát, tak může zůstat klidný – denně totiž bankám v ČR od nás, klientů, připlyne přes 100 milionů čistých výnosů z bankovních poplatků a provizí, od počátku letošního roku jsme na čistých poplatcích (výnosy z poplatků minus náklady na jejich výběr) zaplatili zhruba 6 miliard korun.

Těší nás proto, že se povědomí o Dni protestu proti bankovním poplatkům velmi rychle šíří, a to nejen mezi spotřebiteli bankovních služeb, ale i mezi samotnými bankami. Některé z nich se k protestu pravidelně přidávají (v minulosti především mBank a Fio).

Cílem naší iniciativy je vytvořit další informační kanál, který by upozorňoval na problematiku bankovních poplatků v České republice – jde o to, že čeští bankovní klienti platí poplatky za základní bankovní služby, přičemž mateřské banky našich bankovních domů poplatky za tyto služby v takové výši neúčtují, a to navzdory vyšší kupní síle lidí v západní Evropě. Český klient tak v zásadě dotuje bohatší západní klienty, protože většina zisku českých bank proudí ve formě dividend každý rok zahraničním vlastníkům.

Zároveň chceme klientům ukázat, že zajímat se o své bankovní účty se vyplatí – pro všechny bankovní klienty již dnes existují alternativy, v nichž může hradit jen za to, co skutečně potřebuje a reálně spotřebovává. Vhodná změna banky přitom přinese úsporu až v řádech tisíců Kč ročně!

S potěšením sledujeme, že zájem českých klientů o ceny bankovních služeb velmi rychle roste a díky neustálé medializaci tématu se tak daří odbourávat racionální neznalost klientů (velmi vysoké náklady na komplikovaný zisk informací o cenách bankovních služeb lidi motivovaly k tomu, aby problém nechali plavat a platili dál). Zlepšení stavu potvrzují záznamy z našeho Kalkulátoru bankovních poplatků, jenž jednoduše a rychle pomáhá uživatelům „na míru“ vybrat nevýhodnější účet mezi českými bankami. Kalkulátor poradil vybrat účet již 64 tisícům klientů. Zvyšuje se i zájem veřejnosti o anketu, v které vybíráme Nejabsurdnější bankovní poplatek daného roku. Sedmý ročník soutěže vrcholí právě v těchto dnech!

Redakce www.bankovnipoplatky.com

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: bankovnipoplatky.com

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Proč jste odpískali jednání o penzích?

Nemyslíte, že jste tím koalici nahráli na smeč, že bude tvrdit, jak ona něco prosadila, že vás přizvala k jednání, ale vy jste to odmítli? Kdybyste jednali dál, mohli jste předložit vlastní návrhy, možná by neprošli, ale bylo by evidentní, že jste je podali a chtěli jste reformu, která je potřeba ře...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Karel Sochor: Třešnička na pyramidě podivností z Mendelovy univerzity

9:39 Karel Sochor: Třešnička na pyramidě podivností z Mendelovy univerzity

Polyhistor je označení pro člověka aktivního ve více oborech lidské činnosti. Klasickým příkladem je…